Set message subject here ...
Fra : mugge

Dato : 12-04-09 21:16

Jeg har så bruge flere foskellige routere med profiber uden nogen
problemer og den der fulgte med betaler jeg ikke abn. på.
Men så vidt jeg ved, så skal man give en byttepris for at få den nye
trådløse + et beløb om måneden, derfor mit spørgsmål om, om der var
nogle der kendte nogle routere der kunne trække de 50/50 mbit.
Men det lader til at mit spørgsmål er blevet lidt glemt i
mudderkastningen :P

--
--------------------------------- --- -- -
Posted with NewsLeecher v3.9 Final

Fra : *Sune*

Dato : 12-04-09 21:18

On 12 Apr 2009 20:15:38 GMT, mugge <dunno@aol.com> wrote:

> [...]
>nogle der kendte nogle routere der kunne trække de 50/50 mbit.
>Men det lader til at mit spørgsmål er blevet lidt glemt i

Du får svært ved at finde en router der kan trække 50mbit trådløst.

Mvh
Sune

Fra : Søren Blom

Dato : 13-04-09 15:08

"*Sune*" <2009jan@*tdc*adsl*dk*> skrev i

> Du får svært ved at finde en router der kan trække 50mbit trådløst.

Det er vist heller ikke det der efterspørgs, men en router der kan håndtere
50/50 Mbit forbindelse, at den så også skal være trådløs, er jo ikke ens
betydning med at den trådløse del af routeren også skal kunne håndtere
50/50, for det er der jo pt. ingen standart der kan.

--
Venlig Hilsen

Søren Blom
soren@blom.dk
Hvis en mand siger noget, ingen kvinde høre, har han så stadig uret?

Fra : *Sune*

Dato : 13-04-09 15:17

On Mon, 13 Apr 2009 16:08:03 +0200, Søren Blom <soren@blom.dk> wrote:

>Det er vist heller ikke det der efterspørgs,

Det har du ret i.
Det præciserede han (først) efter at jeg havde skrevet mit indlæg.

Mvh
Sune

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-04-09 15:23

Søren Blom skrev:

> betydning med at den trådløse del af routeren også skal kunne håndtere
> 50/50, for det er der jo pt. ingen standart der kan.

Jo da. Den hedder 802.11 n. Den kan køre op til 600 Mbit. Jeg har
set fabriksspecifikationer på routere der (skulle) kunne køre 300
Mbit trådløst.

--
Bertel

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 13-04-09 17:48

On Mon, 13 Apr 2009 16:23:18 +0200, Bertel Lund Hansen
<unospamo@lundhansen.dk> wrote:

> Jo da. Den hedder 802.11 n. Den kan køre op til 600 Mbit. Jeg har
> set fabriksspecifikationer på routere der (skulle) kunne køre 300
> Mbit trådløst.

Det er *rigtig* meget marketing i de tal.
Mere end normalt i 802.11.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : N_B_DK

Dato : 13-04-09 20:35

"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> wrote in message

> Jo da. Den hedder 802.11 n.

Som endnu ikke er en vedtaget standard.

> Den kan køre op til 600 Mbit.

Ja på papiret, i praksis kommer du end ikke i nærheden.

> Jeg har
> set fabriksspecifikationer på routere der (skulle) kunne køre 300
> Mbit trådløst.

En ting er papir, en anden ting er praksis.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Chano Andersen

Dato : 13-04-09 22:57

Bertel Lund Hansen wrote:
> Jo da. Den hedder 802.11 n. Den kan køre op til 600 Mbit. Jeg har
> set fabriksspecifikationer på routere der (skulle) kunne køre 300
> Mbit trådløst.

Tja, hvis vi regner lidt på det... Med 802.11g, kan man i teorien køre
54Mbit. Jeg opnår i praksis ALDRIG over 20Mbit, det vil sige jeg kan
udnytte ca. 37% af den teoretiske hastighed.

802.11n specificere så vidt jeg ved, 300 Mbit, med en udnyttelse på 37%
vil man kunne forvente ca. 111Mbit. Hvilket jeg nu også vil stille mig
tvivlende overfor at man opnår, da højere hastighed unægteligt må betyde
mere følsomhed overfor radiostøj.

- Chano Andersen

Fra : N_B_DK

Dato : 14-04-09 01:59

"Chano Andersen" <sunsite012009@chanoandersen.dk> wrote in message

> [...]
> stille mig tvivlende overfor at man opnår, da højere hastighed
> unægteligt må betyde mere følsomhed overfor radiostøj.

Men i praksis er det ofte helt nede på ca 80Mbit, (med en bruger), ved
flere falder den endnu længere ned.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Chano Andersen

Dato : 14-04-09 05:59

N_B_DK wrote:
> "Chano Andersen" <sunsite012009@chanoandersen.dk> wrote in message

> Men i praksis er det ofte helt nede på ca 80Mbit, (med en bruger), ved
> flere falder den endnu længere ned.

Det var faktisk mere eller mindre, hva' jeg ville forvente. ;)

- Chano Andersen

Fra : N_B_DK

Dato : 14-04-09 06:06

> Det var faktisk mere eller mindre, hva' jeg ville forvente. ;)

Og det er endda under gode forhold...

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.