Driver til et Jeronimo Pro 4 ports grafikk~
Fra : Stampe

Dato : 30-04-09 09:37

Jeg har et 4 ports og et to ports Appian grafikkort - det har kørt fint
indtil en om indstallation af XP
Nu virker det ikke mere - se : http://harlvig.dk/test/dump.htm

Kan nogle hjælpe?

Mvh
Allan

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 30-04-09 10:35

"Stampe" <ask@ SLET ask-service.dk> crashed Echelon writing

> Jeg har et 4 ports og et to ports Appian grafikkort - det har kørt fint
> indtil en om indstallation af XP
> Nu virker det ikke mere - se : http://harlvig.dk/test/dump.htm

Via google kan man finde flere hits, de fleste download links virker dog
ikke længere da selskabet Appian ikke eksisterer længere i form af
grafikkort virksomhed.

Dermed skal du ej heller forvente den store support til XP, da de sidste
stumper blev solgt fra i 2001.

Denne driver er det eneste der var at finde, og 2000 driver delen burde
kunne virke med XP, men der er ingen garanti.

http://shor.ter.dk/84959247

--
Bjarke Andersen

Fra : Stampe

Dato : 30-04-09 10:59

"Bjarke Andersen" <bjarke.andersen@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Denne driver er det eneste der var at finde, og 2000 driver delen burde
> kunne virke med XP, men der er ingen garanti.

Hej Bjarke

Den side har jeg sjovt nok også været inde på - Så vidt jeg kan se vil den
bare ha lov til at indstallere Programmet DriverDective og så skal man give
penge for at få downloadet driveren - hvis den finder den. Jeg har googlet
hele natten for et finde noget der kan bruges

Mvh
Allan

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 30-04-09 13:53

> [...]
> man give penge for at få downloadet driveren - hvis den finder den.
> Jeg har googlet hele natten for et finde noget der kan bruges

Ups, det havde jeg ikke lige opdaget.

Post evt. Vendor og Device ID for kortet? Det finder under detaljer og kan
fx være noget a la ven_8086&Dev_1578A4&Subsys_1A8E.....

--
Bjarke Andersen

Fra : Stampe

Dato : 30-04-09 12:11

> [...]
>
> Denne driver er det eneste der var at finde, og 2000 driver delen burde
> kunne virke med XP, men der er ingen garanti.

Jeg er faktisk sikker på det er et BIOS problem, da det holdt op med at
virke efter jeg havde opdateret BIOS i maskinen, og nu kan jeg ikke få den
gl. ind igen øv øv
Nå så må jeg annoncere efter et par gl. grafikkort der kan sidde på en alm.
PCI bus.

Mvh
Allan

Fra : Lasse Jensen

Dato : 30-04-09 21:19

On Thu, 30 Apr 2009 10:36:54 +0200, Stampe wrote:

> Jeg har et 4 ports og et to ports Appian grafikkort - det har kørt fint
> indtil en om indstallation af XP
> Nu virker det ikke mere - se : http://harlvig.dk/test/dump.htm
>
> Kan nogle hjælpe?

Umidlbart brokker windows sig ikke over drivere til kortet, men derimod
at det ikke kan finde ressourcer til kortet. Hvordan ser kortet ud? Der
er baseret på Permedia 2 chippen, så vidt jeg husker. Men hvor mange af
den? Og har kortet en PCI til PCI bro?

MÃ¥ske skal du ind i BIOS setup'en og skifte mellem om det er BIOS eller
Windows der skal tildele ressourcer til PCI kort.

Læs her hvad kode 12 handler om http://www.usbman.com/Guides/Error%20Codes
%20Explained.htm

--
Lasse Jensen

Fra : Stampe

Dato : 30-04-09 22:32

"Lasse Jensen" <fafler@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> MÃ¥ske skal du ind i BIOS setup'en og skifte mellem om det er BIOS eller
> Windows der skal tildele ressourcer til PCI kort.

Hej Lasse

Ja du har fat i noget af det rigtige, nå men inde i BIOS er det meget
begrænset hvad man kan justere på, nu har jeg prøvet med et andet grafikkort
med 2 porte (Cirrus Logic Laguna 5462) Her er problemet nøjagtig det samme.
Windows fandt automatisk driverne til kortet og der kom en melding fra
windows om "Der er fundet ny hardware PCI til PCI Bro" men fejlkode 12
kommer igen inde i enhedshåndteringen.

Hvad kan jeg gøre? Syntes ikke der er ret mange muligheder inde i BIOS

Mvh
Allan

Fra : Lasse Jensen

Dato : 01-05-09 05:23

On Thu, 30 Apr 2009 23:32:02 +0200, Stampe wrote:

> [...]
> Bro" men fejlkode 12 kommer igen inde i enhedshåndteringen.
>
> Hvad kan jeg gøre? Syntes ikke der er ret mange muligheder inde i BIOS

Ja, hvis kortet før har virket i samme maskine må det jo kunne komme til
det igen. Har du haft pillet ved andre ting? Hvilke andre PCI kort sidder
der i maskinen? Og hvilket bundkort er der tale om?

Du kørte XP både før og efter ominstallationen? Fra samme
installationsmedie og samme servicepack?

--
Lasse Jensen

Fra : Lasse Jensen

Dato : 03-05-09 12:10

On Sat, 02 May 2009 00:45:27 +0200, Stampe wrote:

> Har du flere forslag?

En mulighed var at nedgradere til den gamle BIOS.

De 3 instillinger du har fundet i BIOS har ikke noget med det at gøre. Du
skal finde noget der hedder noget i retning af PCI/PnP configuration. Du
skal så prøve at skifte mellem at lade BIOS og Windows konfigurere PCI
enhederne og håbe det virker.

Kortet bruger en DEC 21152 PCI til PCI bro, for at kunne have flere PCI
enheder på samme fysiske PCI stik. Det er den bro der udgør problemet,
selvom den siger den virker fint. Sandsynligvis handler det om at
Permedia 2 chipsne ikke kan få hver deres IRQ.

Hvilket PCI slot sidder grafikkortet i? Har du prøvet at flytte det? På
nogle bundkort deles spicifikke PCI slots om ressourcer med forskellige
onboard enheder.

--
Lasse Jensen

Fra : Stampe

Dato : 04-05-09 09:49

> [...]
>
> Hvilket PCI slot sidder grafikkortet i? Har du prøvet at flytte det? På
> nogle bundkort deles spicifikke PCI slots om ressourcer med forskellige

Jeg har prøvet at sætte kortet i de andre PCI slots uden det gav noget
resultat.
Det eneste sted hvor man kan pille ved noget der hedder PCI og ICQ er her:
http://harlvig.dk/test/bios.htm

Det du nævner PCI til PCI bro - er et ikke nogle software drivere? Jeg vil
tro det er der den er gået galt altså med den BIOS jeg loadede ind og de
drivere til PCI bussen

Mvh
Allan

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 04-05-09 10:26

> Jeg har prøvet at sætte kortet i de andre PCI slots uden det gav
> noget resultat.
> Det eneste sted hvor man kan pille ved noget der hedder PCI og ICQ er
> her: http://harlvig.dk/test/bios.htm

Kan disse sættes til AUTO?
Du har rimelig mange enheder som deler IRQ, det behøver ikke give nogle
problemer, men kan skabe konflikter.

> Det du nævner PCI til PCI bro - er et ikke nogle software drivere?
> Jeg vil tro det er der den er gået galt altså med den BIOS jeg
> loadede ind og de drivere til PCI bussen

Hvis du konstant mener der er noget galt med BIOSen så prøv at reflashe
den. Og hent gerne filen på ny fra Dells hjemmeside.

Har du husket at installere chipset driverne efter reinstallation?

--
Bjarke Andersen

Fra : Stampe

Dato : 04-05-09 11:08

> "Stampe" <ask@ SLET ask-service.dk> crashed Echelon writing
>

> Kan disse sættes til AUTO?

Nej man kan vælge mellem IRQ 3 - 9 -10- 11 med mellemrumstasten

> [...]
>
> Hvis du konstant mener der er noget galt med BIOSen så prøv at reflashe
> den. Og hent gerne filen på ny fra Dells hjemmeside.

Hvordan reflasher man? Mener du jeg skal prøve at loade den samme BIOS fra
Dell´s hjemmeside? Der er kun en BIOS man kan hente..

> Har du husket at installere chipset driverne efter reinstallation?

Jeg har hentet og indstalleret chipset driverne

Mvh
Allan

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 04-05-09 12:31

> Hvordan reflasher man? Mener du jeg skal prøve at loade den samme BIOS
> fra Dell´s hjemmeside? Der er kun en BIOS man kan hente..

Den eneste guide jeg kan finde er designet til Linux. Der er ikke megen
dokumentation fra Dell om deres flash program.

http://linux.dell.com/libsmbios/main/dellBiosUpdate.html

HDR filen formoder jeg er den som ligger bootable floppy når man laver
sådan en via Dells program.

--
Bjarke Andersen

Fra : Stampe

Dato : 06-05-09 20:07

> [...]
>
> http://linux.dell.com/libsmbios/main/dellBiosUpdate.html
>
> HDR filen formoder jeg er den som ligger bootable floppy når man laver

Hej Bjarke

Nå nu har jeg googlet den halve verden rundt og fundet andre med fejl 12
efter en BIOS upgrade til A08 og som jeg kan se er den eneste mulighed at
downgrade til A06 - det vil jeg så se om jeg kan finde ud af... Vender lige
tilbage

Mvh
Allan

Fra : Stampe

Dato : 06-05-09 20:35

> [...]
> efter en BIOS upgrade til A08 og som jeg kan se er den eneste mulighed at
> downgrade til A06 - det vil jeg så se om jeg kan finde ud af... Vender

Lige den sidste rapport Jeg kunne ikke downloade BIOS A06 fra de
almindelige supportsider (linksne var døde) men fandt en arabisk Dell
support side og fandt en floppy instrallation, skulle så lige finde et andet
floppydrev fra en anden maskine da den der sad i Dell var kaput - Bootede og
installerede A06 Bios nu kører det

Tak for alt hjælp herinde

Mvh
Allan