GF3 - GF6, AGP
Fra : Kim Schroeder

Dato : 14-04-09 03:11

Tilbage i oktober sidste år havde jeg en tråd om mit mindre heldige
køb af et 6200AX-kort som erstatning for mit GF3, som ikke ville mere.

Et råd var at købe noget bedre end 6200, da det var et tilbageskridt
ift GF3.

Efter at have levet med 6200 et halvt år er jeg enig, og vil gerne skifte til
noget bedre.
Det blev foreslået at anskaffe et 6600GT-kort, men det kan jeg ikke
finde nogen steder. Nogen der kan hjælpe ?

Alternativt er det stadig muligt at købe et 7600GT - men er det bedre ?
Det er i hvert fald dyrere..

Kort sagt: Leder efter noget bedre end 6200 og mindst lige så godt som GF3
- og så er det en stor fordel, hvis det ikke larmer alt for meget.

Håber, at en venlig sjæl kan hjælpe.

Kim

Fra : Hagar

Dato : 14-04-09 05:03

"Kim Schroeder" <prip@iname.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kort sagt: Leder efter noget bedre end 6200 og mindst lige så godt som GF3
> - og så er det en stor fordel, hvis det ikke larmer alt for meget.

Prøv og hold øje med dk.marked.privat.edb.intern der kommer sikkert noget
ind i mellem. Jeg har, godt nok ikke der, lige købt et XTX GF7950GTS til min
nevø for ikke ret mange penge, så det kan godt gøres billigt.

Hagar

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 14-04-09 23:11

Kim Schroeder wrote:

> Kort sagt: Leder efter noget bedre end 6200 og mindst lige så godt som GF3
> - og så er det en stor fordel, hvis det ikke larmer alt for meget.

Skal det absolut være nVidia?

Asus har et ATi Radeon HD3650. Det slår både GF7950GX2 og GF8600GT i
Crysis og CoD4 (bare for at sætte tingene lidt i relief).

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=450714

Jesper Poulsen

Fra : Kim Schroeder

Dato : 15-04-09 01:20

Jesper Poulsen wrote:

> Skal det absolut være nVidia?
>
> Asus har et ATi Radeon HD3650. Det slår både GF7950GX2 og GF8600GT i
> Crysis og CoD4 (bare for at sætte tingene lidt i relief).
>
> http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=450714

Nej - det behøver ikke være nVidia, så alle forslag modtages med tak.
Jeg vil lige checke, om der er plads til ATién med tilhørende køleribber.

Kim

Fra : Kim Schroeder

Dato : 15-04-09 01:27

Var lige inde at kigge på Asus site:
http://www.asus.dk/products.aspx?l1=2&l2=9&l3=666&l4=0&model=2171&modelmenu=2

Der står desværre ikke noget om, hvor meget kortet fylder i højden.
Er der nogen, som ved det ?
Ud fra billedet at dømme taler vi vel om 4-5 cm ?

Kim

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 15-04-09 06:25

Kim Schroeder wrote:

> Der står desværre ikke noget om, hvor meget kortet fylder i højden.

Det er normal fuldhøjde...

> Ud fra billedet at dømme taler vi vel om 4-5 cm ?

Er det tykkelsen du tænker på?
Den plejer at være 2 slots.

Jesper Poulsen

Fra : Kim Schroeder

Dato : 16-04-09 22:20

Jesper Poulsen wrote:
[klip]

> Er det tykkelsen du tænker på?
> Den plejer at være 2 slots.

Ja det var det jeg tænkte på. Tak for svaret.

Kim

Fra : Kim Schroeder

Dato : 27-04-09 23:51

Jesper Poulsen wrote:
[klip]
> Asus har et ATi Radeon HD3650. Det slår både GF7950GX2 og GF8600GT i
> Crysis og CoD4 (bare for at sætte tingene lidt i relief).
>
> http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=450714

Har bestilt et HD3650

Er der ikke noget med, at man skal skifte til en windows default driver,
og derefter afinstallere det gamle kort, inden man sætter det nye i eller hvordan ?

Kim

Fra : Kim Schroeder

Dato : 05-05-09 13:03

Æv Æv Æv

Satte glædestrålende det nye 3650 i - for blot inden jeg lige skulle til
at starte maskinen at læse en lille notits på bagsiden af kassen..

Kortet kræver separat strømforsyning forsynet fra en minimum 350W
forsyning.

For det første har jeg ingen ledige strømstik og desuden er min
strømforsyning kun på 250W..

Så nu står jeg med et spritnyt 3650, som jeg ikke umiddelbart
kan bruge til noget. Maskinen er 7 år gammel, så jeg vil ikke
begynde også at skulle skifte strømforsyningen.

Findes der virkelig ikke et lige så godt kort som mit gamle GF3
uden nogle fælder - altså lige til at sætte i og køre med ?

Det må meget gerne være lydsvagt (helst uden blæser eller med
en, som ikke larmer).

Kim

Fra : Kim Schroeder

Dato : 06-05-09 01:07

Kom lige til at tænke på, om det er muligt at købe en ekstra
strømforsyning, som eventuelt kan placeres i bunden af kabinettet
med henblik på at strømforsyne kortet ??

Prøver også lige at stille dette spørgsmål i hardware-gruppen.

Kim

Fra : Mads

Dato : 06-05-09 18:53

On Wed, 6 May 2009 02:07:05 +0200, "Kim Schroeder" <prip@iname.com>
wrote:

> [...]
>med henblik på at strømforsyne kortet ??
>
>Prøver også lige at stille dette spørgsmål i hardware-gruppen.

Hvordan ville du i så fald tænde for den ekstra PSU ?

Du har forøvrigt fået svar i hardware gruppen.