Andet multimedie
bentjuul 3670
windows 7 vs Vista og grafiske programmer
Fra : Bjørn

Dato : 01-05-09 19:35

Jeg arbejder med et standard grafisk setup på Vista Ultimate. Dvs. jeg
har Creative Suite 3, lidt Framemaker og lidt småprogrammer. Jeg er endt
med at hade Vista af et sundt hjerte - det langsomt, langsomt og
skrumlet og langsomt og rigtig træls. Er der nogen der erfaring med
Windows 7 og standard grafiske programmer? Virker det blot marginalt
bedre end Vista?

Kh
Bjørn

Fra : Søren Blom

Dato : 02-05-09 16:03

"Bjørn" <info@xmetal.dk> skrev
> [...]
> langsomt og rigtig træls. Er der nogen der erfaring med Windows 7 og
> standard grafiske programmer? Virker det blot marginalt bedre end Vista?

Tror nok, du er noget tidligt ude, eftersom Windows 7 stadig kun er i Beta
test, tror du ikke mere det er din computer som mangler noget kræft til at
trække dine programmer, her køre jeg Vista Ultimate og Photoshop CS3 på en
laptop, ingen problemer.

--
Venlig Hilsen

Søren Blom
soren@blom.dk
Hvis en mand siger noget, ingen kvinde høre, har han så stadig uret?

Fra : Kurt Lund

Dato : 03-05-09 18:49

Bjørn wrote:
> [...]
> skrumlet og langsomt og rigtig træls. Er der nogen der erfaring med
> Windows 7 og standard grafiske programmer? Virker det blot marginalt

Jeg har en kollega, der har arbejdet lidt med Windows 7 og Photoshop cs4.
Hans erfaring er, at det er /væsentligt/ hurtigere end Vista.

--
Kurt Lund

Fra : Bjørn

Dato : 04-05-09 16:05

> Jeg har en kollega, der har arbejdet lidt med Windows 7 og Photoshop
cs4.
> Hans erfaring er, at det er /væsentligt/ hurtigere end Vista.

- Jo, men ALT er hurtigere end Vista! Well - tak for svaret. Jeg glæder
mig som et lille barn til at vinke farvel til Vista og må vi aldrig
aldrig ses igen.

Kh
Bjørn

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 04-05-09 17:17

"Bjørn" skrev i en meddelelse
> - Jo, men ALT er hurtigere end Vista! Well - tak for svaret. Jeg glæder
> mig som et lille barn til at vinke farvel til Vista og må vi aldrig aldrig
> ses igen.

Der er vel ingen, der tvinger dig til at bruge den ?

XP virker stadig fortrinligt.

Men RC'en af Win 7 ser ud til at køre OK også - men om det så holder, når
den endelige version kommer - ja det vil tiden jo vise

Jeg havde en kortvarig flirt med Vista, da den kom frem - og har stadig
CD'erne i skuffen - men skiftede hurtigt tilbage til XP, da den i mine øjne
kører væsentlig bedre.

Jeg kører dog Win7RC på en enkelt PC - og den tegner som nævnt ganske godt

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Bjørn

Dato : 04-05-09 23:53

> Der er vel ingen, der tvinger dig til at bruge den ?

Nej du har ret, men det er jo altid et større cirkus at skifte. Jeg har
levet i håb om at det ville gå som med XP, som jo i begyndelsen også var
noget kummerligt noget, men som jo endte med at blive ok. Sådan synes
jeg bare ikke det er gået med Vista.

Kh
Bjørn

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 05-05-09 11:13

"Bjørn" skrev i en meddelelse
> Sådan synes jeg bare ikke det er gået med Vista.

Nej - og det når den jo nok heller ikke at blive inden Win7 er klar

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : N/A

Dato : 07-05-09 09:43

Fra : Ukendt

Dato : 07-05-09 09:43

"o--max" <maxatbanz.dk> wrote in message

> "Kurt Lund"

> Hvis jeg læser artiklen korrekt så er XP stadig hurtigere
> www.pcworld.com/article/164485/windows_7_rc_benchmarks.htm
> -max-

Måske dur dette link bedre
http://www.pcworld.com/article/164485/speed_test_windows_7_may_not_be_much_faster_than_vista.html