Andet multimedie
bentjuul 3670
CS4 Indesign er sløv Hvad hardware hjælper~
Fra : Preben Larsen

Dato : 20-04-09 20:26

Hej
Jeg har en på kontoret der nu sidder med Indesign CS4 til nogen
reklamefoldere
og nu vil have noget bedre hastighed..
Hastigheden faldt en hel del efter at CS4 erstattede CS2
PCen er XP Pro 2,4ghz P4 med 1,5gb ram +onboard grafik..

Hvis jeg skifter til nyere PC skal det så være dual eller quad core cpu?
Og hvad med grafikkort skal det være specielt ?
Jeg synes ikke Adobe er særlig specifik i deres system krav..
Det skal måske nævnes at den primære funktion er alm kontor prg .

mvh
Preben

Fra : Bjørn

Dato : 22-04-09 18:58

Er cs4 ikke 64 bit?. Så måske du skal have fat i XP 64 bit ?

Kh
Bjørn

Fra : Simon Hansen

Dato : 22-04-09 19:58

Bjørn skrev:
> Er cs4 ikke 64 bit?. Så måske du skal have fat i XP 64 bit ?
>
> Kh
> Bjørn
den er både 32 og 64.. gælder hele CS4 serien

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 23-04-09 07:50

Simon Hansen skrev:

> den er både 32 og 64.. gælder hele CS4 serien

Nej. Kun Photoshop CS4, After Effects CS4 og Adobe Premiere Pro CS4
findes i 64-bit-udgaver til Windows, hvis ellers processor og
styresystem understøtter det selvfølgelig.

<http://blogs.adobe.com/premiereprotraining/cs4_production_premium_64-bitWhitePaper.pdf>

At programmerne er testet på et 64-bit styresystem betyder ikke,
at det er rene 64-bit-applikationer :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Preben Larsen

Dato : 23-04-09 15:59

> Nej. Kun Photoshop CS4, After Effects CS4 og Adobe Premiere Pro CS4
> findes i 64-bit-udgaver til Windows, hvis ellers processor og
> styresystem understøtter det selvfølgelig.

Hej
Det er rigtigt at det kan både 32 og 64bit
men jeg vil nu bruge den alm XP Pro i 32bit i Dansk version
Jeg har haft en snak med Adobe tech support, uden at få andet at vide end
de System krav fra hjemmesiden..
Nu har jeg taget chancen og bestilt en MSi NEO bundkort og AMD 64 x2 3ghz
og 4gb ram
og et Radeon PCI-E HD4670 1024MB 2x DVI grafikkort
Det burde ihvertfald ikke blive dårligere end før
Og da riget fattes penge fik jeg lov at prøve den løsning først...
mvh
Preben

Fra : Claus Tersgov

Dato : 26-04-09 02:16

Preben Larsen skrev bl.a.:

> [...]
> Det burde ihvertfald ikke blive dårligere end før
> Og da riget fattes penge fik jeg lov at prøve den løsning først...

Dårlig disposition..

En færdig og 1000% gennemtestet maskine kan fås til ganske få penge dvs.
2900 til 3995,- og det for en mærkevaremaskine, som er supergennemtestet.
Det, du får nu, er et utestet system, hvor dit disksystem halter bagefter..

http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=2407799

http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=2407525

Selv disse to ville være bedre samlet set. Hvis du så sælger den gamle
maskine er det småpenge du skal give ud yderligere. Jeg forstår, at du skal
bruge maskinen i en virksomhed til en medarbejder, og der er det da
væsentligt, at tingene er gennemprøvede. Hvis det, du selv samler nu, ikke
kører efter hensigten, så er der ingen at beklage sig til....

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 26-04-09 02:04

Preben Larsen skrev bl.a.:

> [...]
> Jeg synes ikke Adobe er særlig specifik i deres system krav..
> Det skal måske nævnes at den primære funktion er alm kontor prg .

Din maskine er ved at være for lille til disse store programpakker. Din
hardware matcher ikke længere din software. Du kører dybest set CS4 software
på en CS maskine....

Køb en quadcore maskine, og køb for Guds skyld en færdigsamlet maskine, som
er testet grundigt fra producenten. Medion fra Aldi er fremragende maskiner
til ganske få penge. Det er især din ram og cpu der er ved at være for
lille. Grafikkortet er ikke så væsentligt, sålænge vi taler 2D. Der kan selv
de små kort være med. Men det er klart, at ting som Open GL osv er en
fordel, men det burde selv halvgamle kort have. Sørg også for, at du har 4
gb ram. Ikke mere, fordi det kan alligevel ikke bruges i 32bit windows.

Generel oprydning og diskvedligeholdelse er naturligvis også bydende
nødvendigt!
Det er som oftest det, der sløver et system.

Claus