Mysql: Mellemrum i host i adgangstabeller
Fra : Leif Neland

Dato : 27-04-09 08:00

Bare til orientering...

Jeg har været ved at gå agurk over ikke at kunne få adgang til en
mysql-database på en anden server, selvom jeg havde trippelcheckket login og
password.

Brugeren var oprettet via phpmyadmin.

Indtil jeg gik i konsol og loggede på mysql.db'en, og så at "Host" i user og
db-tabellen havde et mellemrum foran ip-adressen.

Det mellemrum var åbenbart kommet med, da jeg klippe-klistrede ip-adressen
ind i phpmyadmin, da jeg oprettede brugeren.

Da jeg fjernede mellemrummet, kunne jeg få adgang... Pyh..

Leif