MySql Datoformat?
Fra : TAV

Dato : 24-04-09 08:14

Hej

Når jeg lister min tabel i Navicat eller MyPHPadmin, så får jeg det ønskede
DatoTidsformat (2009-06-07 09:00:00).
Når jeg så laver et recordset i Dreamweaver, så får jeg et uønsket
DatoTidsformat (Sun Jun 7 09:00:00 UTC+0200 2009).
Hvordan bibeholder jeg det datoformat som MySql spytter datoen ud i?
Hvorfor laver Dreamweaver formatet om? Jeg synes at jeg har indstillet
tegnsæt og kodning ens i database og prg.

Mvh. Tor Valen

Fra : Martin

Dato : 24-04-09 16:26

TAV wrote:
> [...]
> Hvorfor laver Dreamweaver formatet om? Jeg synes at jeg har indstillet
> tegnsæt og kodning ens i database og prg.

Kig på funktionen DATE_FORMAT
fx

SELECT DATE_FORMAT(feltnavn, '%d-%m-%Y %H:%i')

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 25-04-09 03:00

Martin wrote:

> Kig på funktionen DATE_FORMAT
> fx
>
> SELECT DATE_FORMAT(feltnavn, '%d-%m-%Y %H:%i')

Det kan man også.

Men jeg syness ikke rigtigt at formateringen af tid bør
laves i SQL.

Arne

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 25-04-09 03:00

TAV wrote:
> [...]
> Hvorfor laver Dreamweaver formatet om? Jeg synes at jeg har indstillet
> tegnsæt og kodning ens i database og prg.

MySQL wire protokol sender en binær tid fra databasen til
applikationen. Det er applikationen som står for formateringen.
Hvis du bruger samme formatering som i PHPMyAdmin, så får du
tiden i samme format.

Arne