lige fed - det er mærkeligt ?
Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 13-03-09 19:27

nu er jeg 43 da jeg var i slutningen tog jeg voldsomt på i vægt ca 30 - 40
kg der er well så forsvundet en 15 kg siden da - jeg formoder det skete
fordi stofskiftet falder med alderen ? fordi mine kostvaner blev ikke lavet
om ...

Nå tiden gik og det viste sig så i 07 at mit kolesterol tal er livs truende
højt den almindelig kolesterol er på næste 10 også noget der lyder noget i
retning af trecykliderne ( spørg mig ikke hvordan det staves ) ja de er på
19 - begge dele skal ligge mellem 3 og 6 - jeg har så fået en masse medicin
sammen med det
lagt kosten noget om æg er væk og det meste animaslke fedt ...

men det undre mig jeg ikke taber mig - jeg spiser på en almindelig dag :

1 L yougurt til morgen mad

3 - 4 skiver rugbrød op af dagen med ost og spegepølse eller lever postej

til aften steger jeg ca 100 gram hagget kød i baracel også kommer der 650
gram frost grønsager oven i ( en ud af 3 dage glemmer jeg at spise aftens
mad så der for jeg det ikke )

jeg er 190 cm høj - jeg vejer well ca 110 kg nu - det er sådan ca en 20 - 30
kg for meget

jeg begriber bare ikke med den koste jeg for at - jeg ikke taber mig ???

jeg motionere ikke og jeg gider heller ikke :)

nogen bud eller forslag ?

det skal lige for en go ordens skyld siges at min interesse for mad er tæt
på 0 - jeg spiser for at blive mæt - det er bare noget der skal overståes
jo hurtiger jo bedre ...

bedste hilsner¨
Bo M Mogensen

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-09 12:32

Hej Bo
Nej, det er ikke mærkeligt!
Du spiser forkert.
Du skriver:
> men det undre mig jeg ikke taber mig - jeg spiser på en almindelig dag :
>
> 1 L yougurt til morgen mad
>
> 3 - 4 skiver rugbrød op af dagen med ost og spegepølse eller lever postej

Du skal undgå animalsk fedt - spegepølse og leverpostej er de store
syndere - de er meget fedtholdige. Vælg magert pålæg - hamburgerryg, filet,
mager skinke eller råkost.
Du spiser ost - spar på det! Mange oste har et højt fedtindhold.
Fordel maden, så du holder gang i forbrændingen længst muligt. - derfor
gerne ½ stykke om formiddagen og ½ om eftermiddagen - og 1-2 hele til
frokost. Men her kunne du vælge at udskifte den ene med en frugt.
Du spiser til morgenmad 1 liter yogurt - det lyder af meget - og hvis dete
r en frugtyogurt får du mange kulhydrater.
Du burde spise fx 1 dL havregryn og 1-2 dL yogurt naturel.

Og så gider d ikke røre dig - men egentlig er der jo kun to måder at tabe
sig på - sætte indtaget ned eller forbruget op.
Så snyd dig til motionen - gå en tur med hunden, løb mellem to lygtepæle med
den - stil bilen lidt væk fra hjemmet, og gå, tag trappen, tag cyklen til
småture.