ligthergas???
Fra : marlene

Dato : 26-03-09 18:35

sidder med en skidt følelse af at være på glatis.

sniffer min søn ligthergas, eller anklager jeg ham for noget han ikke er
skyld i..........
han er en helt alm dreng, sød, rolig, venlig osv. men har det svært fagligt
i skolen.

nu opdager jeg pludselig flere ligthere på værelset, - han ryger ikke.

jeg bliver vildt bekymret, spørger om jeg har en grund til det.
og hold op han er tosset nu.

ramte jeg plet - eller var jeg pis.... uretfærdig, bare ved at spørge om
det.

han reagerede voldsomt og sagde at det havde en lærer også spurgt om i
sidste uge. om ingen af os fattede noget!

nu tænker jeg, nej tænk hvis jeg intet har fattet.........hvad gør jeg så?

kan nogen her hjælpe, hvad skal jeg se efter?
er der tegn som afslører snifning?
formoder at en evt rus er meget kort og svær at få øje på,

håber nogen ved noget.

Fra : Steen J

Dato : 28-03-09 17:09

"marlene" <rin@nyk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fagligt i skolen.
>
> nu opdager jeg pludselig flere ligthere på værelset, - han ryger ikke.

Du kunne jo fortælle ham om denne nyhed. Forhåbentlig bliver han
forskrækket.

/Steen

Fra : sammar@live.dk

Dato : 29-04-09 08:03

On 26 Mar., 19:35, "marlene" <r...@nyk.dk> wrote:
> [...]
>
> kan nogen her hjælpe, hvad skal jeg se efter?
> er der tegn som afslører snifning?
> formoder at en evt rus er meget kort og svær at få øje på,

Hvis det kun er lightere du har fundet, tror jeg mere du skal være
bekymret for om han ryger smøger eller hash. Har aldrig hørt om nogen
som sniffer gas af lightere. Hvis du derimod havde fundet dåser med
lightergas til opfyldning af lightere, ville jeg også være bekymret.
Men nej, gas giver kun en rus på omkring 5 minutter, så det er svært
at opdage. Også derfor mener jeg det er usandsynligt at han sniffer
gas fra lighetere, der tror jeg gassen kommer for langsomt ud til at
han ville få nogen virkning.
Men alene ud fra den reaktion du beskriver han kommer med når du
spørger ham, ville det nok være en god ide ikke at glemme det helt,
det er nok heller ikke noget tilfælde hans lære har den samme
mistanke. Men synes nu det er for dårligt at læren ikke kontakter dig
hvis han/hun er bekymret. Lad os håbe det "bare" er hash eller smøger..