bedøvelse og gammel kat..
Fra : bdrejer@ofir.dk

Dato : 26-03-09 09:10

Min burmeser Robin er 16 år og da han har tabt i vægt har dyrlægen
foreslået at han bliver bedøvet og for ordnet en tand. Hans nyretal er
en anelse forhøjet men hun tør godt bedøve ham.
Jeg har det så dårligt med når mine katte skal bedøves - sidste gang
for 2 år siden - gik der 2-3 dage før han var normal igen - og da jeg
har mange trapper der ikke kan afskærmes, måtte han være under opsyn
både nat og dag - samtidig synes jeg det var så synd for ham at han
fik så mange nederlag og væltede rundt. Jeg er lidt i tvivl om jeg
skal lade ham gennemgå det indgreb. Han er meget opmærksomhedskrævende
- og når jeg kommer fra job - mjaver han stort set mens jeg laver mad
og andre ting og indtil jeg sætter mig ned - og det kan være svært at
have gæster. Jeg holder så meget af ham - og vi sover i arm hver nat,
men det er også en anelse belastende ind imellem. Hvordan har I andre
det med jeres gamle, sære - søde katte? og hvad synes I om bedøvelse.
Mange hilsener Birte

Fra : Heidi, Miver, Mulle ~

Dato : 26-03-09 22:04

<klip> Hvordan har I andre
det med jeres gamle, sære - søde katte? og hvad synes I om bedøvelse.
</klip>

Min Frede (Mulle) er 9 år og han havde overordentligt svært ved at vågne fra
bedøvelsen (tandrens) selv dyrlægen var bekymret. Om det kan skyldes at
Frede har sukkersyge, ved jeg ikke. Hvis dyrlægen mener det er forsvarligt
og nødvendigt, så ville jeg vælge at stole på dyrlægen.
Frede er min bedste skat og jeg vil håbe jeg har ham i lang tid endnu - jeg
ved hvordan du må have det, men stol på dyrlægen og håb det bedste :)

--
Venlig hilsen Heidi, Miver, Mulle og Bajse-Lejses mor

Fra : taina

Dato : 28-03-09 10:03

> bdrejer@ofir.dk skrev:
> Min burmeser Robin er 16 =E5r og da han har tabt i v=E6gt har dyrl=E6gen
> foresl=E5et at han bliver bed=F8vet og for ordnet en tand. Hans nyretal er
> en anelse forh=F8jet men hun t=F8r godt bed=F8ve ham.

Jeg ville lytte til dyrlægen og bedøve ham. Han har jo en tand, der ikke
duer, og det gør sikkert piv-ondt. Og worst case: Hvis han så skulle dø
af bedøvelsen, er det så ikke bedre, end at han skal gå i mange år i
smerter på grund af en tand? Det synes jeg, jeg ville ikke byde mine dyr
at leve i smerter.

Har du ikke et badeværelse, som du kan lukke døren til, og hvor han kan
være, mens han kommer sig efter bedøvelsen? Ellers kan du måske bede
dyrlægen om at beholde ham en ekstra dag. Min dyrlæge siger, at de har
diskuteret, om de burde beholde kattene en ekstra dag efter
neutralisering, fordi nogle af dem er så påvirkede i rigtig lang tid
efter. Min hunkat, som er fire år, lignede en kludedukke et døgn efter,
først derefter begyndte hun så småt at ligne en kat igen.

Med hensyn til det opmærksomhedskrævende, så ved jeg ikke, om din kat
altid har været sådan? Nu har jeg siameser og orientaler, og godt nok er
mine unge, men de er jo også meget opmærksomhedssøgende. Jeg kan mærke
en stor forskel på, om en af dem er ude eller andre steder - så bliver
den anden virkelig klistrende og hylesyg på den ret irriterende måde.
Hvis du har din kat alene, er hans behov for kontakt jo også stort og
bliver kun dækket af dig, specielt hvis han også er indekat.

mvh. tina