mælkeagtigt vand
Fra : Jesper Beltoft

Dato : 30-03-09 17:37

Jeg har et akvarium på 250L, nu er vandet ved at blive lidt mælkehvidt. Man
kan stadig se igennem vandet, men det virker som om der er spildt et glas
mælk i vandet. Jeg tømmer og renser som jeg skal.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 30-03-09 18:43

"Jesper Beltoft" skrev i en meddelelse
> Jeg har et akvarium på 250L, nu er vandet ved at blive lidt mælkehvidt.
> Man kan stadig se igennem vandet, men det virker som om der er spildt et
> glas mælk i vandet. Jeg tømmer og renser som jeg skal.

Jeg har ikke selv oplevet det - men Google har en masse fine bud:

http://www.google.dk/search?hl=da&q=m%C3%A6lkehvidt+vand+i+akvarium&meta=&aq=f&oq=

Jan

Fra : Jesper Beltoft

Dato : 30-03-09 18:45

> Jeg har ikke selv oplevet det - men Google har en masse fine bud:
>
> http://www.google.dk/search?hl=da&q=m%C3%A6lkehvidt+vand+i+akvarium&meta=&aq=f&oq=
>
> Jan

Nåhja... google he he. Kigger lige. Var nok bare lidt doven, og håbede der
var en herinde der havde været det igennem før mig.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 30-03-09 21:43

"Jesper Beltoft" skrev i en meddelelse
> Nåhja... google he he. Kigger lige. Var nok bare lidt doven, og håbede der
> var en herinde der havde været det igennem før mig.

Hvis det er nyanlagt, så kunne en mulighed være, at bundlaget ikke er
skyllet ordentlig igennem før brug ?

Eller det samme med evt. filtermateriale ?

Men det er kun gæt - jeg har som nævnt ikke selv oplevet det.

Jan

Fra : Svend Erik Østergaar~

Dato : 31-03-09 19:03

Jeg har prøvet vandet i mit 270 l blev mere og mere mælkeagtig
til sidst kunne jeg ikke se igennem det. Slukkede derefter for
lyset så der kun var lys et par timer hver dag, hvorefter det
igen iløbet af en uge blev klart. jeg har nu kunstigt lys på 6
timer dagligt

MVH
Svend Erik