Summasummarum - provision af salg?
Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 28-03-09 09:02

Hvordan gør jeg smartest, når jeg har en varegruppe, som jeg efterfølgende
skal afregne en %-del af i provision?

Jeg sælger vare A og derefter skal 3. mand have en %-del i provision, ved at
sende mig en faktura. For at vide hvor meget 3. mand skal fakturere mig,
leder jeg efter en funktion i Summa, hvor jeg kan se, hvor meget der er
solgt (beløb) af vare A i en given periode.

Er der nogen der har en smart måde at få Summa til at vise det på?

På forhånd tak.

--
MVH Thomas
http://www.sjovevarer.dk - er du også vild med gadgets?

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-09 12:03

> [...]
> er solgt (beløb) af vare A i en given periode.
> Er der nogen der har en smart måde at få Summa til at vise det på?

Gå i debitorbilag. (evt i fakturaer)
Søg efter vare A (jeg håber den hedder andet end bare A)
Du har nu alle salgsbilag med vare A
Marker alle bilag
Højreklik / eksporter bilag
Importer det i et regneark og foretag din sortering dér

/karsten

Fra : Allan Soerensen

Dato : 28-03-09 18:58

".°o.O Thomas O.o°." <flash4@it.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> er solgt (beløb) af vare A i en given periode.
>
> Er der nogen der har en smart måde at få Summa til at vise det på?

Jeg ville oprette en selvstændig konto til de varer, som du skal afregne
provision af. Hvis du gør det kan du let se salget i en given periode med
funktionen "Overblik". Som sidegevinst kan du i dit regnskab hele tiden se
hvor meget af dit salg du betaler provision af.