Uniblue Registry Booster
Fra : Kert Rats

Dato : 29-03-09 18:13

Hej alle

Jeg har netop installeret winzip 12 og har i den forbindelse også fået
installeret Uniblue Registry Booster.

Har nogen her i gruppen erfaringer med dette program - Uniblue Registry
Booster?
Er det værd at købe, eller er der andre Registry-cleanere, der er bedre?

Glæder mig meget til at høre fra jer.

Venligst

Kert Rats

Fra : Jesper Lund

Dato : 29-03-09 18:29

Kert Rats wrote:

> Har nogen her i gruppen erfaringer med dette program - Uniblue Registry
> Booster?
> Er det værd at købe, eller er der andre Registry-cleanere, der er bedre?

Mon ikke CCleaner (freeware) kan tilfredsstille behovene hos de fleste?

--
Jesper Lund

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 29-03-09 18:55

On Sun, 29 Mar 2009 19:12:41 +0200, "Kert Rats" <stendod@gravklar.dk>
wrote:

>Er det værd at købe, eller er der andre Registry-cleanere, der er bedre?

Lad være med at bruge registry cleanere. I værste fald ødelægger de
ting, i bedste fald er de stort set nyttesløse. (medmindre man finder
et par kb mere hukommelse en forbedring).

Se evt:
http://www.edbott.com/weblog/?p=643

Fra : Kert Rats

Dato : 29-03-09 19:28

"Thomas Jespersen" <jespersen.thomas@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> ting, i bedste fald er de stort set nyttesløse. (medmindre man finder
> et par kb mere hukommelse en forbedring).

¨
Good point!

Har andre her i gruppen samme holdning/erfaring? Altså at lade være med at
rydde op i registreringsdatabasen?

Venligst

Kert Rats

Fra : Jan Andersen

Dato : 29-03-09 20:50

"Kert Rats" <stendod@gravklar.dk> skrev i meddelelsen

> Har andre her i gruppen samme holdning/erfaring? Altså at lade være med at
> rydde op i registreringsdatabasen?
>

> Venligst
>
> Kert Rats

Jeg gør det - rydder op med 'Registry First Aid', som koster et par hundrede
kr.
For et par md. siden anskaffede jeg en Sony Vaio med Vista. I løbet af de
første 2 dg. afinstallerede jeg en masse software, som ikke havde interesse.
Herefter kørtes RFA, som fandt ca. 2000 fejl, som blev rettet. Kører RFA o.
en gang pr. uge og der findes vel 2-300 fejl hver gang.

Har i en længere periode brugt programmet med 3 XP computere. Disse PC'er -
hvoraf den ene er 7 år gammel starter op og kører ligeså hurtigt som da den
blev anskaffet.

Programmet skal bruges med omtanke og der skal gøres back up i forbindelse
med sletning af nøgler. For en gang imellem slettes en nøgle, som ikke burde
være slettet - og så kan man gå tilbage.
Bruger ca. 10 min. pr. uge på det program.

Mine erfaringer gør, at jeg tror på at RFA gør en forskel. Men jeg kan ikke
bevise det.
Jeg vil ikke anbefale nogen at bruge det , hvis de ikke har den nødvendige
interesse og en del erfaring.

Et fint lille program som CCleaner (som jeg også bruger, men ikke til reg.
data basen - man skal ikke buge 2 forsk. prgrammer til det samme), gør næppe
megen skade på reg. data basen, men måske heller ikke megen gavn (det finder
ikke mange fejl).

Mvh.

Jan

Fra : Kent Friis

Dato : 29-03-09 20:53

Den Sun, 29 Mar 2009 21:49:51 +0200 skrev Jan Andersen:

> Et fint lille program som CCleaner (som jeg også bruger, men ikke til reg.
> data basen - man skal ikke buge 2 forsk. prgrammer til det samme),

Og hvorfor skal man så ikke det?

Mvh
Kent

(Som iøvrigt ikke synes den slags programmer virker betryggende).

.... for katten.

Fra : Jan Andersen

Dato : 29-03-09 21:06

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> Og hvorfor skal man så ikke det?
>
> Mvh
> Kent

For ikke at komplicere tingene, men gør det bare , hvis du har lyst!

Jan

Fra : Kent Friis

Dato : 30-03-09 17:39

Den Sun, 29 Mar 2009 22:06:21 +0200 skrev Jan Andersen:
> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> For ikke at komplicere tingene, men gør det bare , hvis du har lyst!

Hvordan komplicerer det tingene? Udover at man bruger dobbelt så lang
tid på at rode med det.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 30-03-09 05:06

Kert Rats skrev:

> Har andre her i gruppen samme holdning/erfaring? Altså at lade være med at
> rydde op i registreringsdatabasen?

Jeg kan ikke se ideen i det, medmindre man har problemer, der netop
skyldes manglende oprydning. Og den slags problemer er vist meget sjældne.

Jan Andersens erfaringer med flere hundrede fejl om ugen, siger intet om
behovet for oprydning. Det er jo ikke fejl som sådan, men måske bare en
nøgle som ikke er fjernet af et program - eller noget som
oprydningsprogrammet kalder fejl for at virke mere effektivt.

En nøgle fylder kun ganske få bytes - det har normalt ingen betydning
overhovedet, når der er tale om en registreringsdatabase på et tocifret
antal megabytes. Og overflødige nøgler betyder endnu mindre, hvis man
sætter dem i forhold til mængden af ram, hvilket er mere relevant.

Så efter min mening er det total spild af tid at bruge
registreringsrensere, og man risikerer tilmed at skabe problemer for sig
selv. I de rigtig gamle dage, da en computer havde 1 MB ram, kunne det
måske være relevant med oprydning, men ikke i disse tider, hvor ram
afregnes i hundreder på computere med en del år på bagen og tusinder på
nyere computere.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://kimludvigsen.dk

Fra : Kent Friis

Dato : 30-03-09 17:48

Den Mon, 30 Mar 2009 06:06:29 +0200 skrev Kim Ludvigsen:

> Jeg kan ikke se ideen i det, medmindre man har problemer, der netop
> skyldes manglende oprydning. Og den slags problemer er vist meget sjældne.

Jeg har nu haft netop det problem - men jeg tror nu ikke den slags
programmer havde hjulpet noget. Jeg fandt et program der kunne fjerne
specifikt den type nøgler i registry som var problemet.

Jeg havde afinstalleret MS SQL-server 2005 express, for at installere
SQL 2008 tools (enterprise udgaven).

Den nægtede at installere, fordi man ikke kan installere en rigtig
SQL-server samtidig med express versionen.

Jeg måtte have fat i et program der kan fjerne ting fra tilføj/fjern
programmer, og efter at have fjernet SQL 2005 - som ellers ikke blev
vist i tilføj/fjern programmer, men åbenbart var der alligevel - kunne
jeg installere SQL 2008 tools.

Der er iøvrigt en rest mere, for hver gang jeg checker Windows Update,
er der en opdatering til SQL 2005. Den samme hver gang, for der er jo
ikke nogen SQL 2005 den kan opdatere.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Stig Johansen

Dato : 31-03-09 16:30

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> antal megabytes. Og overflødige nøgler betyder endnu mindre, hvis man
> sætter dem i forhold til mængden af ram, hvilket er mere relevant.

Lige for en afklaring.
Registry er en 'database', og påvirker på ingen måde ram, kun diskplads.
Sammenlign det med .ini filer i en mere struktureret form.

Stig Johansen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-04-09 21:08

Stig Johansen skrev:

> Lige for en afklaring.
> Registry er en 'database', og påvirker på ingen måde ram, kun diskplads.
> Sammenlign det med .ini filer i en mere struktureret form.

Indlæses hele databasen ikke i ram, når Windows startes?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://ordforklaring.dk

Fra : Jesper Lund

Dato : 30-03-09 18:01

Kim Ludvigsen wrote:

> Jeg kan ikke se ideen i det, medmindre man har problemer, der netop
> skyldes manglende oprydning. Og den slags problemer er vist meget
> sjældne.

Et program som CCleaner kan hjælpe med at afsløre inkonsistens mellem
filsystemet og registry. Det kan være trivielle ting som uninstallers der
ikke har ryddet ordentligt op efter sig, og i den slags tilfælde er det
dybest set ligegyldigt om man sletter de overflødige keys eller ej
(fordelen ved at slette er dog at de ikke dukker op i næste scan). En
anden mulighed er mere alvorlige fejl som DLLer der er blevet slettet
eller flyttet. Her kan CCleaner afdække problemet, men det skal løses
uden for CCleaner.

--
Jesper Lund

Fra : Kert Rats

Dato : 30-03-09 19:56

"Kert Rats" <stendod@gravklar.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Booster?
> Er det værd at købe, eller er der andre Registry-cleanere, der er bedre?

Tak til alle for gode svar.

Jeg vil undlade at rydde op i min registreringsdatabase for ikke at rende
ind i evt. problemer.

Venligst

Kert Rats

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 06-04-09 21:10

On Tue, 07 Apr 2009 03:07:55 +0700
Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

> Indlæses hele databasen ikke i ram, når Windows startes?

Formentlig kun nøglerne?

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen