Hvad sker
Fra : Ole J. Hansen

Dato : 29-03-09 14:17

Hej her
For nogle år siden, lavede jeg et meget fin program til en sportsforening,
med
stor hjælp fra denne gruppe, alt hvad jeg laver er ret amatøragtigt, men
dette
program kunne udskrive lister, udskrive girokort og holde styr på
forskellige
medlemsarter.
Programmet kørte meget fint, så lavede jeg en exe fil, og kørte programmet
fra denne fil, det kørte fortsat meget fin, så ville jeg installere det på
en frem-
med maskine, og derfor lavede jeg installationsfiler.
Intallationen gik fint, programmeg kørte som det skulle m.h.t. kartotekket,
opdatering, ændring i medlemmer m.v., men udskrifterne ville ikke komme,
det arbejdede jeg, og denne gruppe, på i lang til, hvorefter jeg opgav at få
programmet til at køre på en fremmed computer.

Nu er det samme sket for mig igen, jeg har, igen med hjælp herfra, lavet et
program, som kan det jeg ønsker, og fuldstændig som sidst, kan der på en
fremmed maskine ikke komme nogen udskrifter eller rapporter på skærmen.

Er der nogen der kender til dette, har jeg glemt en reference eller en
components?

Jeg kører VB6.0 og Vista, men da jeg lavede det første program, kørte jeg
form. XP.

m.v.h.
Ole

Fra : Rado

Dato : 31-03-09 08:12

Måske der mangler VB6 runtime filer?

http://support.microsoft.com/kb/192461

--
Rado

All the answers are already within us. It's finding the corresponding
questions that's so darned difficult. - Swami Beyondananda

Fra : Ole J. Hansen

Dato : 31-03-09 10:35

Hej Rado
Du har muligvis ret, men er der een der kan komme med et hint, om hvad der
evt. mangler.
m.v.h.
Ole

Fra : Gert Nielsen

Dato : 31-03-09 11:02

"Ole J. Hansen" <ojh@hansenvæk.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Rado
> Du har muligvis ret, men er der een der kan komme med et hint, om hvad der
> [...]

Hvis du har brugt "Package and Deployment Wizard" til at lave din
installationsfil, mangler du ingen VB runtime filer. Heller ikke nødvendige
komponenter (ocx, dll m.m.)
Ofte kræver de installerede filer andre filer, som er beskrevet i en
"dependence fil".
Fx en dll, der skal bruge andre dll'er. De kommer kun automatisk med, hvis
der er en dep fil. Den mangler desværre ofte ;o(

Du får en advarsel om manglende dep filer, når du kører PDW første gang! Så
rename dit projekt og kør PDW igen. En af de listede komponenter uden dep er
dit problem.

Alternativt kan du køre filemon.exe og se hvilken dll, der ikke kan loades
(mangler).
Den kan hentes gratis.

Nærmere tror jeg ikke nogen kan hjælpe uden programmet og anvendte
komponenter.

Hilsen
Gert

Fra : Ole J. Hansen

Dato : 02-04-09 15:16

Hej Gert
Tak for dit svar til mig, nu vil jeg gøre det du foreslår, og så må jeg
se om det bliver bedre derved.
Men helt sikket, mange tak, og det bliver jo spændende.
m.v.h.
Ole

Fra : Ole J. Hansen

Dato : 05-04-09 15:18

Hej igen
Hej Gert jeg har misset din mailadr. jeg ville gerne, hvis du ville sende
mig en mail.

Fra : Gert Nielsen

Dato : 05-04-09 16:29

> Hej igen
> Hej Gert jeg har misset din mailadr. jeg ville gerne, hvis du ville sende
> mig en mail.

Min mail er gn_abf Snabel A post12.tele.dk

Gert