Adgang til fjernwebsted
Fra : Erik Gaden

Dato : 31-03-09 21:05

Jeg har brugt FP i nogle år, men pludselig kan jeg ikke få
forbindelse til netserveren med webstedet.

Problemet skete samtidigt med jeg lagde et link ind i sitet, til
en gratis "ekstern" gæstebog. Da jeg skulle lægge de nye
opdateringer ud på serveren kunne jeg ikke få kontakt til den.

Jeg ved ikke om det er gæstebogs-linket der har forårsaget
problemet, for nu har jeg slettet alt med gæstebogen, men kan
stadig ikke få forbindelse.

Når jeg forsøger at oprette kontakt til serveren, plejer der at
komme et pop-op vindue med webadressen og min adgangskode til
serveren, det gør der heller ikke mere.

Nogen der vil/kan hjælpe mig med en god idé?

Mvh Erik

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ukendt

Dato : 03-04-09 16:56

"Erik Gaden" <eriksSLET@mail-online.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> komme et pop-op vindue med webadressen og min adgangskode til
> serveren, det gør der heller ikke mere.
>
> Nogen der vil/kan hjælpe mig med en god idé?

Kontakt din udbyder

Fra : Erik Gaden

Dato : 05-04-09 21:50

Arne H. Wilstrup wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> "Erik Gaden" <eriksSLET@mail-online.dk> skrev i meddelelsen

> Kontakt din udbyder
>
> Tak for svar.
One.com har nu meddelt at de har ændret på serveren, og at jeg skal
skifte til ftp klient når jeg uploader, hvilket også er muligt i FP.

Når jeg skifter til ftp og forsøger at uploade til fjernwebstedet,
får jeg imidlertid melding om at der er konflikt mellem fileren på
PC'en og på serveren. Jeg skal vælge at ignorere eller at overskrive
på fjernwebstedet for at kunne uploade. Indtil videre har jeg ikke
gjort noget, fordi jeg ikke kender konsekvenserne.
Hvad sker der med mit websted hvis jeg overskriver filerne til ftp
klienten - mister/ændre jeg noget på webstedet, eller hvad bliver
resultatet... - Nogen der ved det?

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-09 22:03

> One.com har nu meddelt at de har ændret på serveren, og at jeg skal
> skifte til ftp klient når jeg uploader, hvilket også er muligt i FP.

ja,

> Når jeg skifter til ftp og forsøger at uploade til fjernwebstedet,
> får jeg imidlertid melding om at der er konflikt mellem fileren på
> PC'en og på serveren.

Ja, fordi de eksisterende filer på fjernwebstedet er uploadet til et
sted med FP-extensions.

Jeg skal vælge at ignorere eller at overskrive
> på fjernwebstedet for at kunne uploade. Indtil videre har jeg ikke
> gjort noget, fordi jeg ikke kender konsekvenserne.

Konsekvenserne er at du overskriver muligheden for at anvende
FP-extensions, hvilket bevirker at der vil være funktioner du ikke kan
anvende fremover på dit websted, dvs. alle de funktioner der kræver
fp-extensions for at virke.

> Hvad sker der med mit websted hvis jeg overskriver filerne til ftp
> klienten - mister/ændre jeg noget på webstedet, eller hvad bliver
> resultatet... - Nogen der ved det?

ja, jf. ovenover.

Mit råd: sørg for at have et kopi af dit websted på din egen maskine.
Overvej hvilke funktioner du har brug for til sitet som kræver
extensions og se om de ikke kan erstattes med diverse scripts. Lav så
din nye hjemmeside om, så du ikke har behov for FP-extensions eller find
en udbyder der stadig tilbyder dette, fx Jirty eller firmaet Webhosting.
Sidstnævnte lever faktisk af at tilbyde husning af webhoteller med
FP-extensions, PHP etc. og det er billigere end Jirty og efter hvad jeg
har læst og hørt så er Webhosting mere stabilt end One.

Til gengæld er Webhosting noget billigere.

Held og lykke.

Fra : Erik Gaden

Dato : 07-04-09 21:42

> [...]

> har læst og hørt så er Webhosting mere stabilt end One.
>
> Til gengæld er Webhosting noget billigere.

Endnu engang tak for dit svar.
Jeg har fulgt dit råd og flyttet til Webhosting og købt FP extension.
Ved godt det er en stakket frist med ProntPage. Du har vel ikke et godt tip
til at andet program, hvor jeg kan bruge nogle af mine FP erfaringer?

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-09 15:09

> [...]
> godt tip
> til at andet program, hvor jeg kan bruge nogle af mine FP erfaringer?

Du kan enten benytte dig af efterfølgeren expression web eller
sharepoint web (sidstnævnte også på dansk), men førstnævnte kan
downloades i en demoudgave, og der er også kommet et af de små billige
edb-hæfter til formålet. Det er faktisk ikke så tosset. Det kan
endvidere anvende dine FP erfaringer et godt stykke henad vejen.

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-09 15:21

"Arne H. Wilstrup" <ahw> skrev i meddelelsen

> [...]

Jeg glemte rent: selvom det er gratis at flytte dit domæne, så er det
ikke uden problemer. Først skal du have en mail fra firmaet, du så skal
læse godt igennem og udfylde, så får du en mail fra DK.Hostmaster og den
skal du også udfylde med dit handlenummer (som du er kendt under hos
DK-hostmaster og som one.dk har oprettet dig under.
Du kan dog kontakte dk.hostmaster via telefonen, hvis der er problemer -
det gjorde jeg da jeg fik problemer med at flytte, og de vejledte mig
via telefonen, og nu fungerer det upåklageligt.

Du skal endvidere betale et år forud -og så kører det som sædvanligt -
Webhosting har af og til nogle folk der ikke rigtigt kan se tingene fra
kundernes side, men min kone - som til daglig også skal tage sig af
domæneflytninger for sit firma - siger at det er noget Fanden har skabt,
især hvis det drejer sig om udenlandske domæner.

Skriv igen hvis du løber ind i problemer, så skal jeg se hvad jeg kan
gøre.

Og så god Påske og held og lykke med din nye udbyder. Jeg har flere
domæner og webhoteller dér, og det plejer at fungere upåklageligt.
Pris - inklusive FP - i standardudgave omkring 460 kr. årligt - det er
ikke så galt, men naturligvis dyrere end one.dk - (prisen er inklusive
moms).

Så er der de obligatoriske 45 kr. årligt plus moms hos DK-hostmaster.

Fra : Erik Gaden

Dato : 05-04-09 21:54

Arne H. Wilstrup wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:

> Kontakt din udbyder

Tak for svar!

One.com meddeler at de har ændret på serveren og at jeg skal skifte
til ftp klient for at kunne uploade.
[...]
klienten - miser/ændre jeg noget på webstedet, eller... - nogen der
ved det?