Andet multimedie
bentjuul 3670
Købe CS4 pakken ved Adobe online - USA vs.~
Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 02-04-09 09:48

Når jeg kigger priser på CS4 Design Premium, så er prisen meget forskellig
alt efter om jeg vælger USA eller Danmark som butik. Umiddelbart er første
indskydelse at handle i USA butikken, men er der nogen risiko ved det? Er
jeg forpligtet til at handle i den danske butik?

MVH

Thomas

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 03-04-09 00:43

..°o.O Thomas O.o°. <flash4@it.invalid> skrev :

> [...]
>indskydelse at handle i USA butikken, men er der nogen risiko ved det? Er
>jeg forpligtet til at handle i den danske butik?

Som dansker får du kun lov til at købe til dansk pris (bliver
ændret undervejs i bestillingsproceduren).

Du skal finde en alternativ softwareleverandør.
--
Kerim

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 03-04-09 07:16

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i meddelelsen

> Som dansker får du kun lov til at købe til dansk pris (bliver
> ændret undervejs i bestillingsproceduren).

I Firefox skifter den ikke, som den gør i Explorer, men har ikke kørt hele
processen til ende.

> Du skal finde en alternativ softwareleverandør.

Ok.

--
MVH Thomas
http://www.sjovevarer.dk - få overstået JULEGAVERNE i en fart

Fra : Rado

Dato : 03-04-09 14:42

On Fri, 3 Apr 2009 08:16:15 +0200, .°o.O Thomas O.o°.
<flash4@it.invalid> wrote:

>Ok.

Kig f.ex. her (scroll ned til "New" sektionen), hvor du kan få den
helt ned til ca. 5000 dkr. Der er flere der sender internationalt.

http://www.amazon.com/gp/offer-listing/B001EUE4CU/ref=dp_olp_new?ie=UTF8&qid=1238765610&sr=1-6&condition=new

F.ex. Discount Mountain, $873:

Shipping: In Stock. Ships from CO, United States. Expedited shipping
available. International shipping available. See Shipping Rates. See
return policy.
Comments: Brand New, Full retail version, sealed. Includes Key Code
and CD. 100% Guaranteed Genuine Software or your Money Back! 100%
Satisfaction Guaranteed! Shrink wrapped in retail dvd case.

http://www.amazon.com/Adobe-Creative-Suite-Design-Premium/dp/B001EUE4CU/ref=sr_1_2?ie=UTF8&m=A2YI1SNPLVF42O&s=generic&qid=1238766021&sr=1-2

--
Rado

All the answers are already within us. It's finding the corresponding
questions that's so darned difficult. - Swami Beyondananda

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 03-04-09 16:49

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> and CD. 100% Guaranteed Genuine Software or your Money Back! 100%
> Satisfaction Guaranteed! Shrink wrapped in retail dvd case.

Det er jo til at have med at gøre prismæssigt - er der nogen der ved hvor
meget der kommer oveni i told og moms?

MVH

Thomas

Fra : Kurt Brixen

Dato : 03-04-09 17:21

In article <nfSdneXvkYuJrUvUnZ2dnUVZ8jWdnZ2d@giganews.com>,
.°o.O Thomas O.o°. <flash4@it.invalid> wrote:

> "Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Det er jo til at have med at gøre prismæssigt - er der nogen der ved hvor
> meget der kommer oveni i told og moms?

I hvert fald moms + gebyr til Postdanmark eller UPS el. lign.

Men hvis det er til privat brug, har du måske et barn der kvalificerer:

https://store2.adobe.com/cfusion/store/html/index.cfm?event=displayEduCon
ditions&store=OLS-EDU-EU&nr=1

Så koster Premium 299 Euro ex VAT

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 03-04-09 18:18

"Kurt Brixen" <kbrixen@invalid.invalid> skrev i meddelelsen

> I hvert fald moms + gebyr til Postdanmark eller UPS el. lign.
>
> Men hvis det er til privat brug, har du måske et barn der kvalificerer:

> [...]

Det til eget brug, så det skal være den fulde version, ellers tak for
tippet.

MVH

Thomas

Fra : Peter T.

Dato : 04-04-09 11:27

In article <nfSdneXvkYuJrUvUnZ2dnUVZ8jWdnZ2d@giganews.com>, flash4
@it.invalid says...

> Det er jo til at have med at gøre prismæssigt - er der nogen der ved hvor
> meget der kommer oveni i told og moms?

Jeg hjalp engang en tidligere kollega og fandt cs3 i en amerikansk
netbutik, hvor man kunne købe et download af pakken. Så slap man reelt
set for told og skat. Jeg ved ikke om der stadig praktiseres denne
metode (og jeg har heller ikke længere linket til butikken), men den er
da værd at søge efter. Minus er så, at man ikke får manual, indpakning
og andre ting, der gør det sjovere, at fylde en halvtom boghylde ud.

--
Peter T.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 26-04-09 02:23

Peter T. skrev bl.a.:

> Jeg hjalp engang en tidligere kollega og fandt cs3 i en amerikansk
> netbutik, hvor man kunne købe et download af pakken. Så slap man

Det er en piratkopi.....

Der er *INGEN* steder andet end Adobes officielle netbutik, hvor man kan
købe deres produkter til DL.

Claus

Fra : Peter T.

Dato : 03-05-09 11:47

In article <49f3b768$0$90275$14726298@news.sunsite.dk>, nospamnews2
@tersgov.dk says...

> Det er en piratkopi.....
>
> Der er *INGEN* steder andet end Adobes officielle netbutik, hvor man kan
> købe deres produkter til DL.

Det kan være Adobe har lavet det om siden da. Men jeg fandt butikken,
hvor det var muligt og det var buypcsoft.com, der skulle være ganske
reel i følge den søgning, jeg lavede på butikken.
Jeg har dog ikke længere kontakt til ekskollegaen, så jeg ved ikke om
hun fik pakken.

--
Peter T.

Fra : hcma

Dato : 04-04-09 13:17

".°o.O Thomas O.o°." <flash4@it.invalid> skrev i en meddelelse

> Det er jo til at have med at gøre prismæssigt - er der nogen der ved hvor
> meget der kommer oveni i told og moms?
>
> MVH
>
> Thomas

der skal tillægges 25% i mons og INGEN told (cd/dvd medier er toldfrie)
oveni det skal der lægges et gebyr til postvæsenet for indfortoldningen
(angivelsen til toldvæsenet)
m v h
hc

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 04-04-09 16:39

"hcma" <hcma@hcma.dk> skrev :

>der skal tillægges 25% i mons og INGEN told (cd/dvd medier er toldfrie)
>oveni det skal der lægges et gebyr til postvæsenet for indfortoldningen
>(angivelsen til toldvæsenet)

Hvorfor det sidste?
--
Kerim

Fra : hcma

Dato : 05-04-09 08:31

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvorfor det sidste?
> --
> Kerim

fordi skat/told tager gebyr for at fremvise varen til toldberigtigelse, hvis
man ikke selv kan foretage fortoldningen.
alternativt kan man få en speditør til det, men så koster det meget mere.
mvh
HC

Fra : Claus Tersgov

Dato : 26-04-09 02:21

..°o.O Thomas O.o°. skrev bl.a.:

> Det er jo til at have med at gøre prismæssigt - er der nogen der ved
> hvor meget der kommer oveni i told og moms?

Der er ingen told, kun evt dansk moms. Men du skal være opmærksom på, at det
ikke er sikkert, at du kan få dansk support hos Adobe Danmark til disse
produkter. Du kan risikere, at de henviser dig til USA.

Claus

Fra : google@workflow.org.~

Dato : 08-06-09 06:17

Hey!
Vær lige opmærksom på at der er forskel på den amerikanske og den
europæiske version af CS4. Selvfølgelig er det samme program på samme
sprog (engelsk) men når tiden kommer til at opdatere programmet til
CS5, kan man ikke opgradere fra US til UK. Derfor skal alle
opgraderinger fremover købes i US hvis man vælger en US-version.
--
Brian Rasmussen, ACI (Adobe Certified Instructor), workflow.dk

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 08-06-09 17:11

<google@workflow.org.uk> skrev i meddelelsen
[...]

Der kan selvfølgelig være noget der, men med købet af den fulde pakke til
omkring 7.000,- inkl. moms, så er der en væsentlig besparelse. Og kan man
købe opgraderingen i USA, på samme måde som den fulde pakke, så kan jeg ikke
se den store ulempe. Det eneste skulle være leveringstiden, men der kan
hurtigt gå 3 dage herhjemme, og så har man samme leveringstid som fra USA.

--
MVH Thomas
http://www.sjovevarer.dk - er du også vild med gadgets?