MySql - Privilegier?
Fra : TAV

Dato : 01-04-09 23:39

Hej
Jeg har serverplads på to webhoteller der har MySQL (5+). Jeg kan ikke få
lov til at oprette Views eller Stored Procedures; men kun tabeller. Kan det
være rigtigt?
MySql (5+) understøtter begge dele!
Jeg prøvede at lave en "Flush Privileges;"; men det havde jeg heller ikke
privilegier til.
Er der noget jeg har overset, for at jeg kan få lov at oprette Views og
Stored Procedures.
Problemet er det samme på begge webhoteller.

Mvh. TAV

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 01-04-09 23:52

TAV wrote:
> [...]
> Stored Procedures.
> Problemet er det samme på begge webhoteller.

MySQL har et CREATE ROUTINE priv.

http://dev.mysql.com/doc/refman/5.1/en/privileges-provided.html#priv_create-routine

Arne

Fra : TAV

Dato : 02-04-09 00:04

"Arne Vajhøj" <arne@vajhoej.dk> skrev i en meddelelse

> MySQL har et CREATE ROUTINE priv.
>
> http://dev.mysql.com/doc/refman/5.1/en/privileges-provided.html#priv_create-routine
>
> Arne

Tak Arne
Ja, og et CREATE VIEW; men problemet er jo netop at jeg ikke kan få lov. Jeg
får en fejlmeddelelse at "1142 - Create View Command denied for user
Alpha_admin..."

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 02-04-09 01:20

TAV wrote:
> [...]

> Ja, og et CREATE VIEW; men problemet er jo netop at jeg ikke kan få lov. Jeg
> får en fejlmeddelelse at "1142 - Create View Command denied for user

Men nu ved du hvilke privs du først skal checke med:

SHOW GRANTS

og derefter kontakte web hotel omkring.

Arne