Hvad koster papir i engrospriser?
Fra : Carsten Riis

Dato : 13-03-09 16:05

Hej alle

Nu i det daglige er jeg bare forbruger af papir (ordinær, hvid, 80 gram
A4)? Og ih guder hvor jeg hader det.

Når jeg skal købe det i supermarkederne skal der rystes op med ca. 25
kroner pr. pakke med 500 ark. Eller 20 kroner ex. moms for ligesom
holde sig i erhvervsterminologi.

Men hvad koster papir, når man køber en hel palle? Eller 10 paller for
den sags skyld? Hvor langt kommer prisen ned?

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Holst

Dato : 13-03-09 16:10

Carsten Riis wrote:

> [...]
>
> Men hvad koster papir, når man køber en hel palle? Eller 10 paller for
> den sags skyld? Hvor langt kommer prisen ned?

Jeg plejer at købe papir i en kasse af gangen i sådant en
kontorforsyning rettet mod erhverv. Her betaler jeg vist 200 kr. for 5
pakker, men det er så til gengæld også en bedre kvalitet papir, der
støver mindre.

Fra : Ole V Jensen

Dato : 13-03-09 18:50

Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com> wrote:

> Men hvad koster papir, når man køber en hel palle? Eller 10 paller for
> den sags skyld? Hvor langt kommer prisen ned?

Det kan jeg da godt fortælle.

Hvis du køber 100.000 ark. A4 på en palle, skal du slippe 5.000 kr..
excl. moms.
Det er altså 31,25 kr. for 500 ark - altså dyrere end i supermarkedet.

Du kan nok handle prisen længere ned hvis du køber rigtig mange paller.

mvh
Ole-J

Fra : Carsten Riis

Dato : 13-03-09 19:02

Ole V Jensen skrev den 13-03-2009 18:50:

> Det kan jeg da godt fortælle.
>

> Hvis du køber 100.000 ark. A4 på en palle, skal du slippe 5.000 kr..
> excl. moms.
> Det er altså 31,25 kr. for 500 ark - altså dyrere end i supermarkedet.

Hvad er så ideen med at købe engros?

Jeg har siden jeg spurgte selv googlet lidt og hos Lomax kan man få 240
pakker a 500 ark til 16,95 pakken.

takker alligevel for svaret.

Jeg ville lige så'en forestille mig, hvor mange penge kunne spare, hvis
al administration blev papirløs.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Allan Soerensen

Dato : 13-03-09 22:43

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad er så ideen med at købe engros?

Husk 80/20 reglen (se http://www.apro-kom.dk/cm278/).
De fleste virksomheder bruger sjældent ret meget tid på at finde gode priser
på kontorartikler fordi optimering her kun bidrager ganske lidt på
bundlinien.

> Jeg har siden jeg spurgte selv googlet lidt og hos Lomax kan man få 240
> pakker a 500 ark til 16,95 pakken.

Tja, jeg bruger ikke så meget kopipapir, så jeg køber det bare i Bilka. De
har det ofte på tilbud, hvor prisen er ca. 20 Kr. fo en pakke med 500 ark,
så hvorfor købe 240 pakker hos Lomax for at få det til en dyre pris (16,95 +
moms = 21,19 Kr.).

Fra : Ukendt

Dato : 13-03-09 21:28

> [...]
>
> Men hvad koster papir, når man køber en hel palle? Eller 10 paller for den
> sags skyld? Hvor langt kommer prisen ned?

Jeg handler hos Konica-Minolta, hvorvi leaser kopimaskiner.

Der køber jeg papir til ca. 20 kr. (ex moms) pr. pakke v. køb af en palle.
De sidste to paller jeg ar købt var en anden type af samme kvalitet, som var
på tilbud til kr. 16,- pr. pakke

Fra : Karsten H. (7870)

Dato : 13-03-09 23:46

> [...]
>
> Men hvad koster papir, når man køber en hel palle? Eller 10 paller for den
> sags skyld? Hvor langt kommer prisen ned?

Malling-Beck i Albertslund er tit ude med tilbud på kopipapir i
forskellige fabrikater og kvaliteter:

http://www.quill.dk/

Men mit behov er heller ikke i en størrelsesorden, hvor masseindkøb er
favorabelt.

--
Ha' det rart
Karsten H. (7870)