Mærkelig opførsel fra Israelsk IP
Fra : Rune Jensen

Dato : 17-03-09 20:39

Har fået nogle requests til siderne på min hjemmeside. IPen er en
Israelsk IP, og det er formentlig (men ikke beviseligt) en person med et
program, som sidder bag (dette tror jeg, fordi GZIP accepteres, bl.a.).

Jeg er interesseret i formålet.

Siderne hentes med mellemrum af 1-3 sekunders varighed.

Der forespørges med http://domæne.dk:80 i en del af tilfældende

- Dette er jeg i vildrede om - hvorfor prøve port 80, den er da åben i
forvejen når det er http? Hvad har jeg lige misforstået?

Der forsøges med forskellige useragents. Jeg tror, det er for at finde
ud af, hvilke jeg blocker på.

IPen er:
89.1.25.12

Vurderet af projecthoneypot.org som en mailserver.

Men hvad vil han - hvorfor tjekke port 80?

MVH
Rune Jensen

Fra : Jesper Lund

Dato : 17-03-09 22:06

Rune Jensen wrote:

> - Dette er jeg i vildrede om - hvorfor prøve port 80, den er da åben i
> forvejen når det er http? Hvad har jeg lige misforstået?

Porten er åben hvis du kører en webserver.

--
Jesper Lund

Fra : N_B_DK

Dato : 17-03-09 22:12

"Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> wrote in message

> Porten er åben hvis du kører en webserver.

Hvorfor er den det? jeg skal da selv åbne de porte jeg vil have skal
være åbne i min router, men din router auto konfigurerer måske sig selv?

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.

Fra : Jesper Lund

Dato : 17-03-09 22:57

N_B_DK wrote:

> Hvorfor er den det? jeg skal da selv åbne de porte jeg vil have skal
> være åbne i min router, men din router auto konfigurerer måske sig selv?

Den er åben på maskinen hvor webserveren kører. Om der så kan routes
trafik dertil er på et hjemme LAN er et spørgsmål om at forwarde en port
i routeren.

Og nej, jeg bruger ikke UPnP

--
Jesper Lund

Fra : Rune Jensen

Dato : 18-03-09 03:30

Jesper Lund skrev:

> Den er åben på maskinen hvor webserveren kører. Om der så kan routes
> trafik dertil er på et hjemme LAN er et spørgsmål om at forwarde en port
> i routeren.

Det er ikke et hjemme LAN - jeg er hostet ude i byen:)

... men det, som undrer er, der er da ikke forskel på at skrive

http://domæne.dk:80

og så

http://domæne.dk

...er der? Hvad får man ud af at bede om en side specifikt med port 80?

MVH
Rune Jensen

Fra : Kent Friis

Dato : 18-03-09 18:57

Den Wed, 18 Mar 2009 03:30:12 +0100 skrev Rune Jensen:

> Det er ikke et hjemme LAN - jeg er hostet ude i byen:)
>
> .. men det, som undrer er, der er da ikke forskel på at skrive

> [...]

Nej.

> ..er der? Hvad får man ud af at bede om en side specifikt med port 80?

Hvordan ser du helt præcist at han gør det? Ovenstående er ikke hvad
browseren sender til serveren.

http://www.server.dk:80/min/side.php

Bliver til:

GET /min/side.php HTTP/1.1
Host: www.server.dk
bla bla bla
en hel masse

Bemærk at portnummeret slet ikke er med i ovenstående.

Mvh
Kent

.... for katten.