Password beskytte en kollonne
Fra : Ukendt

Dato : 11-03-09 23:06

Hej
Er det muligt at hide og passwordbeskytte en kollonne i Excel, og hvordan
gør man(hvis det er muligt)?

Hilsen
Karsten

Fra : Jan Kronsell

Dato : 12-03-09 18:52

Karsten Skov wrote:
> Hej
> Er det muligt at hide og passwordbeskytte en kollonne i Excel, og
> hvordan gør man(hvis det er muligt)?

Du kan ikke passwordbeskytte en kolonne. Men du kan opnå samme effekt ved
låse øvrige celler i regnearket, låse cellerne i kolonnen, og så
passwordbeskytte hele arket.

Jan

Fra : Lars Klintholm

Dato : 13-03-09 13:42

Den 12 mar 2009 skrev Jan Kronsell i dk.edb.programpakker.ms-office:

> Du kan ikke passwordbeskytte en kolonne

Funktioner, Beskyttelse, Tillad brugere at redigere område?

Lars Klintholm

Fra : Jan Kronsell

Dato : 13-03-09 16:35

Lars Klintholm wrote:

> Funktioner, Beskyttelse, Tillad brugere at redigere område?

Men så er du jo nødt til at beskytte hele arket alligevel. Som jeg have
forstået det, skulle der kun være en kolonne, der var låst. Og skal man låse
de andre op alligevel, er vi tilbage ved en metode, der minder om denm, jeg
skitserede ovenfor.

Jan

Fra : Joergen Bondesen

Dato : 12-03-09 20:07

Hej Karsten

Ja, det kan du godt.

Skjul: Højreklik på kolonneoverskrift og vælg: Skjul.

Denne makro indsættes i Arket:
Højreklik på arkfanen og vælg: Vis programkode og indsæt nedenstående.
Når nedenstående skal deaktiveres sætter du en apostrof foran 'If.
Det er tasten med *og '

Option Explicit
'// 4 = kolonne D
If Target.Column = 4 Then Target.Offset(0, -1).Select
End Sub

Jørgen Bondesen

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-09 23:38