Vis tekst fra tekstfil i Delphi
Fra : FredeFraHTX

Dato : 17-03-09 04:48

Hej..

Jeg har nu længe ledt på nettet efter en function eller procedure der
kan vise det tekst jeg har i en tekstfil. Jeg har fundet flere steder
hvor de viser det hvis programmet køres i console. Men i VCL kan jeg
ikke rigtigt finde noget..

Det eneste jeg søger er en simpel måde at få vist tekst fra en
tekstfil i en label eller lign,

Hilsen Frederik

Fra : Michael Thomsen

Dato : 17-03-09 15:57

On Tue, 17 Mar 2009 11:47:34 +0100, FredeFraHTX <fdp_kibaek@msn.com> wrote:

> [...]
> ikke rigtigt finde noget..
>
> Det eneste jeg søger er en simpel måde at få vist tekst fra en

En label kan ikke vise en hel tekstfil; men hvis du absolut vil bruge
sådan en, så kig på assignfile(), read()/readln() etc.

Ellers gør som Uffe allerede har skrevet og brug en TMemo komponent.

//michael