Eclipse 3.4 -> Android -> Google G-1
Fra : Bjarne Jensen

Dato : 13-03-09 17:08

Hej NG,

1/ Jeg er aldeles sprit ny inom java.

2/ Jeg har installeret Eclipse 3.4 (Ganymede / Linux) og har fulgt et af
Google Android Dev Guide' helt basale "Hello, world!" eksempler.

3/ Det gik jo fint på emulatoren men hvordan exporterer / installerer
man denne snip på telefonen ???

4/ "Java for Dummies"... findes den eller hvad skal jeg ellers læse for
at lære basic java ???

Mvh / Bjarne

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 13-03-09 17:19

On 2009-03-13, Bjarne Jensen <bjarne.b.jensen@gmail.com> wrote:

> 4/ "Java for Dummies"... findes den eller hvad skal jeg ellers læse for
> at lære basic java ???

Sun har en fin gratis tutorial online, hvis du vil lære selve sproget:
http://java.sun.com/docs/books/tutorial/

--
Andreas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 13-03-09 20:10

Bjarne Jensen skrev:

> 4/ "Java for Dummies"... findes den eller hvad skal jeg ellers læse for
> at lære basic java ???

http://java.sun.com/docs/books/tutorial/

Til hylden: Headfirst Java

http://my.safaribooksonline.com/0596009208

Fra : Bjarne Jensen

Dato : 15-03-09 22:27

Tak for bog-referencerne, d'hrr.

Jeg troede "Eclipse" var et vidt udbredt API men det ser ikke ud til, at
være tilfældet!?

Mvh / Bjarne

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 15-03-09 22:45

Bjarne Jensen skrev:
> Tak for bog-referencerne, d'hrr.
>
> Jeg troede "Eclipse" var et vidt udbredt API men det ser ikke ud til, at
> være tilfældet!?

Eclipse er et IDE (integrated development environment), ikke et API, og
med en forholdsvis stejl indlæringskurve.

De af Eclipse oversatte class-filer placeres i projektets output folder
(sædvanligvis bin), hvorfra du kan tage dem og gøre hvad du vil med dem.

Fra : Bjarne Jensen

Dato : 16-03-09 07:31

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Eclipse er et IDE (integrated development environment), ikke et API, og
> med en forholdsvis stejl indlæringskurve.

Stejl ? ja men så henter vi bjergbestigningsudstyret frem ;)

> De af Eclipse oversatte class-filer placeres i projektets output folder
> (sædvanligvis bin), hvorfra du kan tage dem og gøre hvad du vil med dem.

Det er jo en overvældende stavl directories og files som Eclipse
oprettede for at skrive "Hello, world" og umidelbart fandt jeg ikke
noget der så ud til at være executeable - derfor spørgsmålet.

Mvh / Bjarne