Hvordan laver jeg dette i flash?
Fra : Kurt Hansen

Dato : 20-03-09 13:58

Jeg skal lave et lille værktøj, hvor jeg har et landkort som baggrund og et
gennemsigtigt lag ovenpå, hvorpå der er lavet 3 cirkler (25, 50 og 75
kilometer), som skal kunne skubbes rundt md musepilen, så jeg kan vælge
centrum dynamisk. Hvordan laver jeg det?

Har Photoshop installeret og har adgang til CS4-pakken (version ukendt). Er
Flash inkluderet i denne?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Kim Jensen

Dato : 20-03-09 14:22

Kurt Hansen wrote:
> [...]
> kilometer), som skal kunne skubbes rundt md musepilen, så jeg kan vælge
> centrum dynamisk. Hvordan laver jeg det?

Du fortæller ikke om kortet skal være statisk, om der skal kunne
"zoomes" etc. så hvis ikke dette er tilfældet er det blot et spørgsmål om at

1) lave dit kort og dine cirkler som to separate MovieClips
2) via ActionScript lave
   a) en eventhandler til MouseDown på MovieClip'et med cirklerne
   b) en eventhandler til MouseUp på MovieClip'et med cirklerne
   c) en eventhandler til MouseMove på din stage

Det er svært at beskrive det meget mere konkret når din
problemformulering er så forholdsvis vag.

> Har Photoshop installeret og har adgang til CS4-pakken (version ukendt). Er
> Flash inkluderet i denne?

Det kommer helt an på hvilken udgave af CS4-pakken du har købt dig?!
(hvordan kan du have en "ukendt version" af CS4-pakken?)

--
mvh Kim Jensen
blog.werx @ http://kim.litewerx.dk

Fra : Kurt Hansen

Dato : 20-03-09 15:53

On Fri, 20 Mar 2009 14:22:27 +0100, Kim Jensen wrote:

> Du fortæller ikke om kortet skal være statisk

Det skal det.

> [...]
>    b) en eventhandler til MouseUp på MovieClip'et med cirklerne
>    c) en eventhandler til MouseMove på din stage

Nu vil jeg se om jeg har Flash og kigge på dine indledende råd.

> Det kommer helt an på hvilken udgave af CS4-pakken du har købt dig?!
> (hvordan kan du have en "ukendt version" af CS4-pakken?)

Aner ikke hvad firmaet har investeret i; ved blot at vi har CS4.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Dr.Xerox

Dato : 22-03-09 22:46

"Kurt Hansen" <kurt@fjerndettetowle.dk> skrev i en meddelelse news:vo1bf3apawms$.13rye06gebf4j$.dlg@40tude.net...
> [...]
> centrum dynamisk. Hvordan laver jeg det?
>
> Har Photoshop installeret og har adgang til CS4-pakken (version ukendt). Er

Er det et landkort over Danmark du tænker på??

Fra : Kurt Hansen

Dato : 23-03-09 07:25

On Sun, 22 Mar 2009 22:45:58 +0100, Dr.Xerox wrote:

> Er det et landkort over Danmark du tænker på??

Ja, det er et udsnit af Jylland, nærmere bestemt Region Midt. Kortet finder
jeg nok, men teknikken med at lægge skubbare cirkler ovenpå, tror jeg ikke
jeg mestrer.

Det viser sig at være Pro-udgaven af Flash jeg har og jeg har kigget lidt
på det, men selv om jeg er vant til at arbejde med grafik i Photoshop, er
der så mange nye teknikker og begreber i flash, at jeg næsten giver op på
forhånd. Og det det er den neste opgave jeg skal løse, er intensive studer
og/eller hursus lidt overkill.

Det ville være så simpelt, hvis jeg bare kunne lave det i to lag i
Photoshop, gemme dem hver især som en fil og lave forskydningsfunktionen,
på en simpel måde, i Flash, men sådan spiller klaveret åbenbart ikke, eller
hvad?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : N/A

Dato : 28-03-09 08:27

Fra : Kurt Hansen

Dato : 28-03-09 08:27

On Tue, 24 Mar 2009 23:24:28 +0100, Dr.Xerox wrote:

> Se på dette kort "flash" du kan selv redigere mere i den for "fla" filen er med i pakken,
>
> Kort2009
> You can use the following link to retrieve your file:
>
> http://www.sendspace.com/file/60i5j4

Har forsøgt at sende en mail til dig, men den bouncer. Vil du skrive til
mig? (fjern "fjerndette" i min mailadresse).
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : N/A

Dato : 28-03-09 17:27

Fra : Kurt Hansen

Dato : 28-03-09 17:27

On Sat, 28 Mar 2009 15:59:11 +0100, Dr.Xerox wrote:

> "Kurt Hansen" <kurt@fjerndettetowle.dk> skrev i meddelelsen

> Hvad er problemet???
> Er den ikke god nok??

Den er intet mindre end perfekt. Jeg ville i en mail tilbyd dig et gavekort
til et par gode flasker vin, hvis du ville sende mig en
"step-by-step"-anvisning på, hvordan jeg laver noget tilsvarende med mit
egen baggrundskort og med cirkler der ikke flimrer i alle regnbuens farver.

fla-filen fortæller mig ikke (med mine manglende forudsætninger) hvordan
det er lavet, men det virker præcist som det jeg gerne vil lave.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : N/A

Dato : 30-03-09 18:55

Fra : Kurt Hansen

Dato : 30-03-09 18:55

On Sat, 28 Mar 2009 23:07:03 +0100, Dr.Xerox wrote:

> Kurt Hansen skrev

> Det er virkeligt sødt af dig, men det modtages ikke.

Shit, men respekt for det.

> hvis du lægger dit baggrundskort op på http://www.sendspace.com/
> så vil jeg lave et til uden flimmer og musik, ringenes farve bliver i en god
> kontrast til kortet

Hmmm, jeg skal ende med et kort over Region Midt med kommunegrænser og
"større byer". Et sådant har jeg ikke kunnet finde, men det kan jeg selv
lave. Desværre er jeg hårdt presset for tiden, så det kniber med at afse
tid til det.

> hele flash-filen styres i timelienen og en lille smugle script for at få
> ringene
> til at følge musen, mere er der ikke i det.

Uffff, jeg hader at lyde utaknemmelig og være for krævende, men netop fordi
det er noget jeg må lave ind imellem og fordi jeg sandsynligvist vil ændre
og forbedre kortet løbende, ville det være fantastisk at få opskriften og
hvis det er så nemt som du skriver, KUNNE du måske overtales til at sende
sådan en, eller bare fortælle mig hvor i Flash jeg skal gå ind og ændre
hvad.

Hvis det ender med at du laver det, som du tilbyder, hvordan synkroniserer
vi så målestoksforholdene, så cirklerne kommer til at svare til 25, 50 og
75 kilometer? Et yderligere argument for at hjælpe mig til at kunne lave
det selv.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen