Yousee og Relakks
Fra : maoplaton@gmail.com

Dato : 13-03-09 05:50

Hej

Er der nogen der med held har Yousee 50/4 (eller bare en alm. Yousee)
forbindelse kørende i samspil med Relakks?
Mit modem er et Cisco dpc3000, som ikke er brugerkonfigurerbart og med
seneste firmware gennem Yousee.
Min forbindelse kører ca. 0,5 / 0,5Mb i nogle minutter for derefter at
dø ud uden helt at falde af pinden.
Forbindelsen kører fint uden Relakks VPN forbindelsen.
Selvsamme computer (koblet direkte til modemmet) kører fint! på min
Perspektivbredband forbindelse(som er opsagt grundet andre
stabilitetsmæssige årsager).
Jeg har talt med Yousee, som højt og helligt postulerer, at der ikke
sker nogen traffic shaping fra deres side.

Mvh.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 13-03-09 12:59

On Fri, 13 Mar 2009 04:50:23 -0700 (PDT), maoplaton@gmail.com wrote:

> Min forbindelse kører ca. 0,5 / 0,5Mb i nogle minutter for derefter at
> dø ud uden helt at falde af pinden.
> Forbindelsen kører fint uden Relakks VPN forbindelsen.

Det kunne være et problem med pakkestørrelsen efter den ekstra
encapsulering. Prøv at sænke MTU i dit operativsystem og/eller
Relakks.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : maoplaton@gmail.com

Dato : 13-03-09 10:27

On 13 Mar., 12:59, Asbjorn Hojmark <Asbj...@Hojmark.ORG> wrote:
> [...]
>
> Det kunne være et problem med pakkestørrelsen efter den ekstra
> encapsulering. Prøv at sænke MTU i dit operativsystem og/eller

Jeg har testet MTU i windows xp og efterfølgende prøvet alle mulige
værdier uden held.
Kan man ændre værdien direkte i Relakks-VPN forbindelsen? Jeg tror det
ikke.
Se bl.a. her: http://www.dslreports.com/forum/r18992759-Rogers-killing-SecureIX-Relakks-VPN-connections
med et par links længere nede.
Jeg er tilbøjelig til at tro, at Cisco modemmet har noget at gøre med
problemet.
Jeg bruger et Billion modem til Perspektivbredband.
Mvh.