Skærme
Fijala 3554
Fladskærmsophæng
Fra : Jesper Poulsen

Dato : 12-03-09 22:06

Greetings!

Hvad findes der af fladskærmsophæng der kan bære en 24" fladskærm og som
kan løfte skærmen op og ind til væggen (når skærmen ikke skal bruges)?
Der er betonvæg, så bæreevnen på den flade er absolut i orden.

Jesper Poulsen

Fra : Geggo

Dato : 13-03-09 01:11

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan løfte skærmen op og ind til væggen (når skærmen ikke skal bruges)?
> Der er betonvæg, så bæreevnen på den flade er absolut i orden.

lav det selv så du får det perfekt ..

alu --> tig

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 13-03-09 17:05

Geggo wrote:

> lav det selv så du får det perfekt ..

Det har jeg bestemt også overvejet.

> alu --> tig

Har ikke adgang til hverken TIG-svejser eller TIG-svejser

Men jeg har adgang til store mængder 2-komponentlim.

Jesper Poulsen

Fra : CC

Dato : 13-03-09 14:45

Prøv her: http://www.vogels.com/pages/consumer/home.aspx

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 13-03-09 17:10

CC wrote:

> Prøv her: http://www.vogels.com/pages/consumer/home.aspx

Der er ikke noget der kan løfte op og ind. Der er mange sving- og
tilt-løsninger.

Fladskærmen skal kunne løftes helt væk fra synsarealet (og bordpladen),
når den ikke er i brug.

Jesper Poulsen

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 13-03-09 21:05

Jesper Poulsen wrote:

> Der er ikke noget der kan løfte op og ind. Der er mange sving- og
> tilt-løsninger.
>
> Fladskærmen skal kunne løftes helt væk fra synsarealet (og bordpladen),
> når den ikke er i brug.

Jeg er måske ikke helt med på hvordan funktionaliteten skal være, men
jeg ville købe sådan en her:
http://www.guloggratis.dk/mobler/senge/gaesteseng/annonce/4647459?bigimages=1
fjerne hynder, ben og trådnet, skrue en træplade på til at fastgøre
fladskærmen på, (på den del hvor det passer bedst med højden), og skrue
den anden ende fast i enten væggen eller loftet, så skærmen er hvor den
skal være, når stellet er foldet tilpas meget ud.
Jeg kan se at der er nogle beslag til indstilling på det ene led, men
ellers kan man lave den smule selv, måske med nogle 'patentbånd' og en
multisliber. Man kunne også genbruge benene til det formål.

Den skal selvfølgelig enten findes i den rigtige farve eller males i en
passende farve først.
En spraydåse med f.eks. hvid autolak ville sikkert passe fint.

Som man måske kan gætte, bekymrer jeg mig mest om funktionaliteten og
ikke så meget om udseendet.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 13-03-09 21:23

Jens C. Hansen wrote:

> Jeg er måske ikke helt med på hvordan funktionaliteten skal være, men

Forestil dig dørene på en langtursbus (sådan en der kører sydpå). Så har
du ca. skærmens ønskede bevægelsesmønster.

Jesper Poulsen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 14-03-09 15:06

Jens C. Hansen wrote:

> Jeg er måske ikke helt med på hvordan funktionaliteten skal være, men

Det beslag/arm jeg søger har ca. samme udseende og funktion som den
yderste arm i en arkitektlampe. Jeg ved at det findes, jeg ved bare ikke
hvor.

> Som man måske kan gætte, bekymrer jeg mig mest om funktionaliteten og
> ikke så meget om udseendet.

Samme her.

Vogels har over 50 forskellige løsninger til vægophænging af fladskærme
- ikke én har den funktionalitet jeg søger.

Jesper Poulsen

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 18-03-09 19:12

Jesper Poulsen wrote:

> Det beslag/arm jeg søger har ca. samme udseende og funktion som den
> yderste arm i en arkitektlampe. Jeg ved at det findes, jeg ved bare ikke
> hvor.

Kan det her bruges?

http://www.proconsult.dk/katalog/m_disp/s_disp-tilb/mount-b/mont-bm-001.html

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 18-03-09 19:40

Jens C. Hansen wrote:

> Kan det her bruges?
> http://www.proconsult.dk/katalog/m_disp/s_disp-tilb/mount-b/mont-bm-001.html

Det er i den rigtige retning, men der skal kunne højdejusteres langt
mere. Skærmen skal _helt_ væk fra synsfeltet, ikke bare 20cm op. Der er
(bliver) tale om en 24" skærm.

Jesper Poulsen

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 18-03-09 21:39

Jesper Poulsen wrote:

> Det er i den rigtige retning, men der skal kunne højdejusteres langt
> mere. Skærmen skal _helt_ væk fra synsfeltet, ikke bare 20cm op.

Skal skærmen være i samme stilling (ca. lodret), når den er løftet væk?

> Der er (bliver) tale om en 24" skærm.

Hvor meget vejer den?

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 19-03-09 22:31

Jens C. Hansen wrote:

> Skal skærmen være i samme stilling (ca. lodret), når den er løftet væk?

Ja.

> Hvor meget vejer den?

7,5 kg. Det er ikke vægten der er problemet. Det er størrelsen. Den er
jo stor, sådan en og den skal _helt_ væk. Ikke bare 20cm. Helt og
aldeles væk, da der skal en anden skærm ind i "billedet" istedetfor.

Jesper Poulsen

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 14-03-09 17:07

Jesper Poulsen wrote:
> [...]
> kan løfte skærmen op og ind til væggen (når skærmen ikke skal bruges)?
> Der er betonvæg, så bæreevnen på den flade er absolut i orden.

Sådan en her?
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=8877&n=30100

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 14-03-09 19:00

Esben von Buchwald wrote:

> Sådan en her?
> http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=8877&n=30100

Det ophæng svinger til siden ligesom 99% af alle andre på markedet gør,
Vogels' inklusive. Forestil dig en arkitektlampe...

Jesper Poulsen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 13-04-09 20:41

Jesper Poulsen skrev

> Hvad findes der af fladskærmsophæng der kan bære en 24" fladskærm og som
> kan løfte skærmen op og ind til væggen (når skærmen ikke skal bruges)?
> Der er betonvæg, så bæreevnen på den flade er absolut i orden.

Mon ikke du kan finde et eller andet her?
http://www.ergotron.com/Products/tabid/65/language/da-DK/default.aspx

- Peter

Fra : Karsten Jensen

Dato : 27-04-09 13:34

On Thu, 12 Mar 2009 22:05:33 +0100, Jesper Poulsen
<nospam@ingensteder.dk> wrote:

> [...]
> kan løfte skærmen op og ind til væggen (når skærmen ikke skal bruges)?
>Der er betonvæg, så bæreevnen på den flade er absolut i orden.

På recordere.dk er der nogle links og vejledninger du måske kunne
drage nytte af.