Hvornår er et grafikkort stået af ?
Fra : Hagar

Dato : 21-03-09 20:35

Hej i gruppen

Jeg har fået mit gamle XTX GF7950GT tilbage efter at have været udlånt.
Brugeren fortalte at det ikke virkede mere, der var sort skærm. Jeg har så
prøvet det i en anden maskine, og der kom da noget på skærmen, man kunne
godt skimte Windows bag alle de striber og firkanter der var, så sort skærm
fik jeg da ikke. Når der er disse striber og firkanter, er det så stået af ?

Jeg har her til aften pillet en hel angora kanin ud af kortet, lagt noget
nyt Articsilver på de steder der kræver dette stads, og jeg har poleret
blæseren, kan jeg forvente et rent billede på skærmen nu ?

Hvis jeg vil have en anden køler på, hvad kan så anbefales til dette kort,
både med og uden blæser kunne jeg godt tænke mig at høre om. Jeg kan godt
finde noget selv, men hvis nogen af jer har praktisk erfaring med det til
sådan et kort, så ville jeg da gerne høre nærmere.

Hagar

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 21-03-09 21:14

Hagar wrote:
> [...]
> fik jeg da ikke. Når der er disse striber og firkanter, er det så stået af ?

Det kan være et varmeproblem og/eller GPU/RAM på kortet som har fået et
kraftigt elektrisk stød (statisk el. / ESD), eller noget helt tredje.

> Jeg har her til aften pillet en hel angora kanin ud af kortet, lagt noget
> nyt Articsilver på de steder der kræver dette stads, og jeg har poleret
> blæseren, kan jeg forvente et rent billede på skærmen nu ?

Det kan man ikke sige noget generelt om. Prøv ad.

Hvis det var et varmeproblem pga. tilstoppet køler, så kan det godt være
at problemet er væk nu.
Der må iøvrigt heller ikke være noget af det kølepasta på stikket til
bundkortet; se godt efter inden du sætter det i.

> Hvis jeg vil have en anden køler på, hvad kan så anbefales til dette kort,

Se nu lige ad først om det virker uden grafikfejl, ellers er det spildt
ulejlighed med en ny køler.