Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
opgraderet til Nvidia kontrolpanel 2.1.270
Fra : Klaus Andersen

Dato : 20-03-09 16:11

Brugte windows update til at opgradere til Nvidia kontrolpanel 2.1.270.

Kortet er et Geforce 7600GS Silent, kører på en windows xp maskine med et
p4p800E bundkort.

Spørgsmålet er: Hvor kan jeg se temperaturen på mit bundkort i det nye
Nvidia Kontrolpanel?

I den forrige version var der en direkte aflæsnings mulighed, og
indstillings muligheder for alarm ved overskridelse af temp osv.

Alt det kan jeg ikke finde i den nye version, nogen gode tips?

Mvh

KA

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 21-03-09 01:16

Klaus Andersen wrote:
> Brugte windows update til at opgradere til Nvidia kontrolpanel 2.1.270.

Brug kun Windows Update til at opdatere selve Windows.

Jeg lod engang WU om at "opdatere" en nVidia-driver - der var intet der
fungerede rigtigt mere.

Jesper Poulsen

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 21-03-09 08:56

Klaus Andersen wrote on 20-03-2009 :
> [...]
> p4p800E bundkort.
>
> Spørgsmålet er: Hvor kan jeg se temperaturen på mit bundkort i det nye Nvidia

Jeg tror nok at nVidia har flyttet mulighede for temp.-aflæsning over i
deres driver/program til nVidia bundkort/chipset.
De nyeste drivere har i hvert fald ikke givet mig mulighed for at
aflæse temp. på mit 7600GT. Vil jeg se den bruger jeg f.eks. GPU-Z.

http://www.techpowerup.com/downloads/1333/TechPowerUp_GPU-Z_v0.3.2.html

--

Lars Jørgensen

Fra : Klaus Andersen

Dato : 23-03-09 10:00

"Lars Jørgensen" <no@email.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> De nyeste drivere har i hvert fald ikke givet mig mulighed for at aflæse
> temp. på mit 7600GT. Vil jeg se den bruger jeg f.eks. GPU-Z.

ok, mange tak for hjælpen

Mvh

KA

Fra : Bjarne K.

Dato : 23-03-09 21:10

"Klaus Andersen" <klaus_andersen@yahoo.com> wrote in message
> [...]
> indstillings muligheder for alarm ved overskridelse af temp osv.
>
> Alt det kan jeg ikke finde i den nye version, nogen gode tips?

Hvis ellers Kontrolpanelt kommer sammen med drivere, så burde den seneste
hedde noget ala 2.2.390.00

I mit kontrolpanel, kan jeg under ydeevne starte NVmonitor, og herfra kan
man bl.a. se temperature. Det foresvæver mig dog, at jeg på et tidspunkt
særskildt har installeret NVMonitor, og at det måske er derfor, at den kan
kaldes fra kontrolpanelet.

Mit kort er en 8600 hvs det gør nogen forskel.

Bjarne K.