Andet multimedie
bentjuul 3670
Prøver igen: Fotocollage - hvor billederne~
Fra : Jesper

Dato : 23-03-09 06:39

Hej alle.

Jeg prøver lige med mit indlæg igen, da jeg skal løse en opgave inden på
torsdag....

Hvordan laver jeg en fotocollage, hvor billedernes rammer/kant ikke "ses" -
forstået på den måde, at de skal fade ud i hinanden, så det enkelte
billedets kant/ramme i collagen ikke står skarpt markeret, men således at
billedernes kanter "smelter ind i hinanden.

Jeg har PSE 6 og Picasa 3, men er også interesseret i at høre om andet
software, som kan løse opgaven.

mvh

Jesper.

Fra : Klaus Petersen

Dato : 23-03-09 08:17

> [...]
> billedets kant/ramme i collagen ikke står skarpt markeret, men således at
> billedernes kanter "smelter ind i hinanden.

Hejsa.

Du kan lave det med photoshop. Sidder med en cs3 her men funktionen har
eksisterer i mange tidligere versioner. Selection tool'et har en feather
funktion, som laver bløde kanter. Du laver en selection med feather på
kildebilledet og kopierer og paste'r det ind på kollage billedet.

Det er en ud af mange måder at lave det på.

Fra : Steen

Dato : 24-03-09 11:27

> Jeg har PSE 6 og Picasa 3, men er også interesseret i at høre om andet
> software, som kan løse opgaven.
>
> mvh
>
> Jesper.

Én af de andre muligheder er at bruge maskning. Tjek min tutorial:
http://gral.dk/downloads/fotomontage.pdf (er til en dansk photoshop)
En anden mulighed er at bruge lagmaske med enten en pensel eller
farveforløbsværktøjet (sort til gennemsigtigt)
http://photoshoptips.net/2006/07/25/layer-masks/ (er til en engelsk
photoshop)

Held og lykke
Steen

www.gral.dk

Fra : Ukendt

Dato : 24-03-09 19:46

"Jesper" <Christop@post1**.dknet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> billedernes kanter "smelter ind i hinanden.
>
> Jeg har PSE 6 og Picasa 3, men er også interesseret i at høre om andet

Jeg siger tak til jer - og vil gå i gang..

mvh

Jesper