Udgive SQL Server Express inkl. data
Fra : Ukendt

Dato : 21-03-09 19:48

Hej.

Vil en venlig sjæl lave en minivejledning (eller linke til en brugbar på
nettet) til at udgive en SQL Server 2008 Express database (Inkl. data) til
SQL Server databasen der ligger på ens webhotel. Jeg har blot fået fortalt,
at jegskal bruge Management Studio men ikke hvordan jeg går i gang med
arbejdet.

På forhånd tak.
Michael

Fra : Jesper

Dato : 22-03-09 13:11

Hvis jeg forstår dig ret så har du en eksisterende database (mdb+ldf fil) på
din lokale PC, og vil udgive den på dit webhotel? Eller vil du oprette en
database på ny på dit webhotel?

Management Studio kan du bruge til at administrere på din egen PC, men du
har næppe adgang til at connecte og administrere databaser på din webhotel
fra en Management Studio der kører direkte på din computer. Webhoteller vil
stort set altid har en web-frontend der skal bruges til at administrere dine
databaser på webhotellet, så du må kigge på din udbyders vejledning til
administration af databaser.

Afhængig af hvad du vil gøre, så kan du enten gøre det hele via admin
programmet, eller også skal du flytte hele din database op fra din PC til
din udbyder via FTP, og derefter connecte den via deres webinterface.

Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 24-03-09 21:55

"Jesper" <no@spam.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> programmet, eller også skal du flytte hele din database op fra din PC til
> din udbyder via FTP, og derefter connecte den via deres webinterface.

Hej Jesper.

Tak for dit svar.

Jeg fandt ud af - tror jeg nok - at jeg kan å adgang til MS SQL på
webhotellet via Management Studio og denvej igennem via SQL oprette tabeller
og data.

/Michael