Hvilken løsning til denne fejl
Fra : Ukendt

Dato : 14-03-09 17:20

HEj.

Jeg får nedenstående fejl når jeg prøver at køre en asp.net webside. JEg kan
ikke finde årsagen til fejlen og dermed heller ikke løsningen
An attempt to attach an auto-named database for file
C:\Websteder\JyllandsRubin\App_Data\JyllandsRubin.mdf failed. A database
with the same name exists, or specified file cannot be opened, or it is
located on UNC share.
Beskrivelse: Der opstod en undtagelse, der ikke blev behandlet, under
udførelse af den aktuelle webanmodning. Se staksporingen for at få
yderligere oplysninger om fejlen, og hvor den kom fra i koden.

Detaljer om undtagelse: System.Data.SqlClient.SqlException: An attempt to
[...]

Kildefejl:

Linje 15: NewsCommand = New SqlCommand(NewsSQL, NewsConnection)
Linje 16:
Linje 17: NewsConnection.Open()
Linje 18: NewsReader = NewsCommand.ExecuteReader()
Linje 19:

Kildefil: C:\Websteder\JyllandsRubin\Default.aspx.vb Linje: 17

Staksporing:

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 14-03-09 17:37

Michael Sørensen skrev

> Jeg får nedenstående fejl når jeg prøver at køre en asp.net webside.

> An attempt to attach an auto-named database

Hvor i alverden ser den SQLstreng ud?
Tjekker du for SQL injection?

Det ser ud som om at der er noget spookie på færde, da fejlbeskeden tyder på
at du er ved at attache en database ovenpå en allerede eksisterende database

- Peter

Fra : Ukendt

Dato : 14-03-09 19:08

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> Det ser ud som om at der er noget spookie på færde, da fejlbeskeden tyder
> på at du er ved at attache en database ovenpå en allerede eksisterende

SQL strengen er helt OK. Problemet er, at jeg har opdateret nogle
købekomponenter, som jeg har fået i ny udgave. Et eller andet gik galt i min
pplication og jeg er ved at flytte det hele over i en nyoprettet
application.

SQL strengen virkede uden problemer i den gamle application men når jeg
opretter en ny SQL database osv. så kommer fejlen

Fra : Stig Johansen

Dato : 15-03-09 06:46

"Michael Sørensen" <Spam - nej tak> wrote:

> men når jeg
> opretter en ny SQL database osv. så kommer fejlen

Opretter ?
Hvis du prøver at oprette en database i din applikation, så vil MS SQLServer
selv generere de underliggende filnavne.

Det passer meget godt med fejlmeldingen om, at der ligger en fil med samme
navn på disken.

Hvis filen
C:\Websteder\JyllandsRubin\App_Data\JyllandsRubin.mdf
er en reminisens fra tidligere 'rod', og ikke er attached som et
databasenavn, så slet filen (tjek også den tilsvarende logfil).

Hvis den derimod skal bruges, og ikke er tilgængelig, så skal den (+evt.
logfil) nok attach'es.

Stig Johansen