Andet multimedie
bentjuul 3670
photoshop layer til baggrund
Fra : Stine Vestergaard

Dato : 11-03-09 16:28

Hej
Hvordan laver man et layer til baggrund?

--
Mvh/Best Regards

Stine Vestergaard

Fra : Kurt Lund

Dato : 11-03-09 17:26

Stine Vestergaard wrote:
> Hej
> Hvordan laver man et layer til baggrund?

Du har haft nogle elementære spørgsmål her på det sidste. Må jeg ikke
foreslå dig at bruge din manual? Det kan godt betale sig i længden.
Til dit spørgsmål: Har du overhovedet prøvet noget selv, før du spørger i
gruppen? Det sætter vi pris på. Vi er jo ikke et betalt korps af hjælpere,
vel? ;)
I lagmenuen vælger du: sammenkopier billede, hvis du har et enkelt lag.

--
Kurt Lund

Fra : Morten Lind

Dato : 11-03-09 17:59

Kurt Lund <lund@fabel.dk> wrote:

> [...]
> vel? ;)
> I lagmenuen vælger du: sammenkopier billede, hvis du har et enkelt lag.

Kurt - det er flot af dig, men tøsen er udenfor rækkevidde, en
smæsårgang, der ikke ved, hvad arbejde er.

M.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 11-03-09 18:24

Stine Vestergaard skrev bl.a.:

> Hvordan laver man et layer til baggrund?

Jeg tvivler på, at der er ret mange, der gider at hjælpe dig, før du
positivt tilkendegiver, at du accepterer og følger
http://www.usenet.dk/?side=citatteknik...

Claus

Fra : Stine Vestergaard

Dato : 11-03-09 19:59

Hej,

Synes godt nok der er en negativ stemning herinde overfor nye.. Er det så et
forum for grafik - "begyndere".
Og kan slet ikke forstå hvorfor i sidder på et forum, hvis det ikke er for
at læse og hjælpe andre folk, og når jeg spørger i et forum, går jeg ud fra,
at et forum er til for at hjælpe hinanden, og ja jeg er "grøn", men en dag
kan det være jeg kan hjælpe andre, hvilket jeg gør i andre forums med andre
ting, hvilket jeg gør gladeligt, også selv nogle af spørgsmålene er håbløse.

Men det er nok bare dagens danmark ;)

*dog skal det siges, at der har været nogle som har været rigtig søde til at
hjælpe

--
Mvh/Best Regards

Stine Vestergaard

Fra : Kurt Lund

Dato : 11-03-09 20:10

Stine Vestergaard wrote:

> Og kan slet ikke forstå hvorfor i sidder på et forum, hvis det ikke
> er for at læse og hjælpe andre folk,

Du har med andre ord ikke forstået en kæft af det du har fået at vide.
SÅ SVAR DOG FOR HELVEDE UNDER DET DU KOMMENTERER!!!

Hvor svært kan det være???

--
Kurt Lund

Fra : Max

Dato : 11-03-09 20:44

Hej Stine

> Men det er nok bare dagens danmark ;)

At man opføre sig asocialt i en social gruppe ?

--
Mvh Max

Fra : Stine Vestergaard

Dato : 11-03-09 21:10

Hej,

I to er godt nok lidt langt ude, men i kunne jo bare vælge og overse mine
spørgsmål hvis det går jer SÅ meget på, at i sidder og bliver vrede.
Og ja i opfører jer asocialt!!!

--
Mvh/Best Regards

Stine Vestergaard

Fra : Erik Olsen

Dato : 11-03-09 21:15

Stine Vestergaard wrote:

> Og ja i opfører jer asocialt!!!

Skammer du dig ikke?

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Stine Vestergaard

Dato : 11-03-09 21:21

OM jeg skammer mig? Nej, det gør jeg virkelig ikke, jeg spørger om et simpel
spørgsmål og folk har været så søde til at hjælpe, og så pludselig kommer
der et håbløst angreb fra jeres side, som jeg er helt uforstående overfor,
man bliver kaldt det ene og andet, og spurgte bare om et spørgsmål.

Men held og lykke med jeres gruppe, i har mildest talt skræmt mig :)

--
Mvh/Best Regards

Stine Vestergaard

Fra : Max

Dato : 11-03-09 21:31

Hej Stine

> Men held og lykke med jeres gruppe, i har mildest talt skræmt mig :)

Det er skræmmende at du gerne vil være med i en gruppe, men slet
interessere dig for de simple regler der er i en gruppe.

Læs dog lidt om citatteknik på www.usenet.dk og lær at få
lidt glæde af det medie so usenet er.

--
Mvh Max

Fra : Erik Olsen

Dato : 11-03-09 21:31

Stine Vestergaard wrote:

> [...]
> pludselig kommer der et håbløst angreb fra jeres side, som jeg er
> helt uforstående overfor, man bliver kaldt det ene og andet, og

Jeg synes du skulle læse på http://www.usenet.dk/?side=citatteknik om
citatteknik og hvorfor man svarer under den citerede tekst. Det er
mildest talt drønirriterende den måde du svarer på, og det eneste du
opnår er at mange ikke gider hjælpe dig.

FUT: news:dk.admin.netikette

Fra : Claus Tersgov

Dato : 12-03-09 14:07

Stine Vestergaard skrev bl.a.:

> Synes godt nok der er en negativ stemning herinde overfor nye.. Er
> det så et forum for grafik - "begyndere".

Nej, det er der ikke. Det er DIN arrogante og ligegyldige holdning, der gør
folk negative. Du vælger helt *konsekvent* og med fuldt overlæg at pisse på
de folk, som skal hjælpe dig.

Den slags ligegyldige og asociale adfærd over for andre vil jeg personligt
ikke være med til at belønne.

Claus

Fra : Morten Lind

Dato : 12-03-09 16:12

Claus Tersgov <nospamnews2@tersgov.dk> wrote:

> Nej, det er der ikke. Det er DIN arrogante og ligegyldige holdning, der gør
> folk negative. Du vælger helt *konsekvent* og med fuldt overlæg at pisse på
> de folk, som skal hjælpe dig.

He, he - jeg tror faktisk, at hun /ikke/ gør det med overlæg. Jeg
tror bare, hun ikke fatter en brik af, hvad der foregår, og i hendes
unge SMSverden går alting så hurtigt, at hun slet ikke har læst på den
lektie, som mindst tre forskellige skribenter har rådet hende til at
læse.

Hun forholder sig jo åbenbart ikke til de forskellige svar, hun får, da
hun /alene/ focuserer på et svar på sit spørgsmål.

Hun kan ikke rumme, at hun er nødt til at gå en omvej omkring
netetiketten for at få svar.

Jeg mener, den slags ensporede og egocentrerede mennesker kaldes
curlingbørn.

> Den slags ligegyldige og asociale adfærd over for andre vil jeg personligt
> ikke være med til at belønne.

> Claus

M.

Fra : Stine Vestergaard

Dato : 11-03-09 21:40

Hej igen,
Jeg vil selv mene at jeg godt kan finde ud af en com, men er ikke en "nørd",
og derfor ved jeg ikke de ting!
Og synes det er lidt vildt nogle kan blive så "sure", bare fordi man svarer
"forkert", "forkert" hvad!
Og desuden står der derinde hvor i henviste til at forums på outlook er gode
for begyndere, så kommer man som begynder og skriver forkert og hvad man
ellers gør forkert, og så står man tilbage med en følelse What!
Men fandt da ud af, at dumme spørgsmål ikke er tilladt, så vil da bare prøve
og google mig frem, og bruge youtube, så må jeg finde ud af det den vej,
istedet for i skal bruge jeres krudt på at skrive at jeg gør alting forkert
:)

--
Mvh/Best Regards

Stine Vestergaard

Fra : emjeppesen

Dato : 11-03-09 22:31

Stine Vestergaard skrev:

>Og synes det er lidt vildt nogle kan blive så "sure", bare fordi man svarer
>"forkert", "forkert" hvad!

Du skriver over den tekst, som du svarer på. Du skal skrive
nedenunder. Sådan er reglerne nemlig og dem kan du læse her
www.usenet.dk
Hvis du ikke kan fatte den simple regel, så kan du heller ikke fatte
noget så kompliceret som billedbehandling i photoshop.

Hilsen emj

Fra : Stine Vestergaard

Dato : 11-03-09 22:57

" Hvis du ikke kan fatte den simple regel, så kan du heller ikke fatte
noget så kompliceret som billedbehandling i photoshop."

" Skammer du dig ikke?"

" > Men det er nok bare dagens danmark ;), At man opføre sig asocialt i en
social gruppe ?"

" Du har med andre ord ikke forstået en kæft af det du har fået at vide.
SÅ SVAR DOG FOR HELVEDE UNDER DET DU KOMMENTERER

Hvem er det lige her der er hysteriske, og i kan gå sådan amok over jeg ikke
skriver hvor i vil, og nej fatter ikke hvor det liiige er jeg skal trykke,
det er jeg ked af, men efter jeres mening fatter jeg så heller ikke
photoshop, hvilke mennesker er i???
Jeg synes at i burde skamme jer over modtagelsen af nye i dette forum og her
findes regel i ihvert fald ikke "at ingen spørgsmål er dumme", for man
bliver stemplet med det samme, men synes i skulle læse jeres indlæg, og
dernæst.
Det eneste jeg spurgte om var et spørgsmål og straks gjorde i det til en
diskussion.
Men har før fulgt med i disse forums, hvor i har jordet og nedgjort mange,
så det er vel ikke noget nyt.

--
Mvh/Best Regards

Stine Vestergaard

Fra : Stine Vestergaard

Dato : 11-03-09 23:03

Ja, kom så til at skrive det forkerte sted, sorry.....

Et sidste spørgsmål, er der nogle steder man kan slette sit oprindelige
indlæg, for så kan jeg jo gøre jer fri for dem, hvis de går jer sådan på :)

Og ja kan godt være man skal skrive under --

Fra : Pico

Dato : 11-03-09 23:48

Stine Vestergaard wrote:
> [...]
> går jer sådan på :)
> Og ja kan godt være man skal skrive under --

Stine, grunden til at folk sådan fare over dig er at du tydeligvis ikke har
læst det der er henvist til, det er ikke meningen du skal skrive under "--",
men under det der er blevet skrevet får, ligesom jeg gør her, du har
skrevet: "Og ja kan godt være man skal skrive under --" det er så det jeg
svare på, det spare megen tid at man har det der svares på stående lige over
svaret.
--
MVH
Pico

Fra : Erik Olsen

Dato : 12-03-09 09:38

Pico wrote:

> [...]
> under --" det er så det jeg svare på, det spare megen tid at man har
> det der svares på stående lige over svaret.

Dit eksempel er nu ikke så fremragende, for du forsynder dig mod en
anden gylden regel som siger at man bør klippe overflødige citater bort.

FUT: news:dk.admin.netikette

Fra : emjeppesen

Dato : 11-03-09 23:57

Stine Vestergaard skrev:

>" Skammer du dig ikke?"

Nej, overhovedet ikke. Jeg kan nemlig godt finde ud af den simple
regel, at skrive mit svar nedenunder det, som jeg svarer på.
Hilsen emj