Andet multimedie
bentjuul 3670
Fritlægning af billede i photoshop
Fra : Stine Vestergaard

Dato : 09-03-09 20:48

Hej Alle,

http://www.fashionforme.dk/Pages/dan/Produkt.aspx?cgid=d4725cdc-0d47-4d32-8472-291376862156&cid=17&pid=ADORE-42_36

Hvordan fritlægger man et billede "nemt", synes når jeg gør det i photoshop
bliver det hurtig noget hakket noget og resultatet er ikke særlig godt. men
har også kun brugt lasso funktionen.

Har set nogle trækker en fed grøn streg rundt om det de ønsker og på den
måde får det fritlagt.

Det er også til tøj branchen, og vores gine kommer til at være sølv eller
kobber, men er det nemmest man tager billede op ad en hvid baggrund eller en
farvet for nemmere at kunne fritlægge det, eller er det ligemeget?

Det skal komme til at ligne overstående resultat.
--
Mvh/Best Regards

MissMartins
Stine Vestergaard

Fra : Max

Dato : 09-03-09 21:31

Hej Stine

> Hvordan fritlægger man et billede "nemt", synes når jeg gør det i
> photoshop bliver det hurtig noget hakket noget og resultatet er ikke
> særlig godt. men har også kun brugt lasso funktionen.

Prøv at kikke denne igennem

http://web-uv.acu-vejle.dk/grafik/grafik_og_webside/kursussider/fritskrab/fritskrab.htm

> Det skal komme til at ligne overstående resultat.

Hvilket ?

--
Mvh Max

Fra : Mogens

Dato : 09-03-09 22:11

Stine Vestergaard tastede følgende:
> [...]
> farvet for nemmere at kunne fritlægge det, eller er det ligemeget?
>
> Det skal komme til at ligne overstående resultat.

Det med en fede grønne streg kan muligvis være dette program:
http://www.vertustech.com/fm_overview.htm

Mogens
mohen@SLETc.dk

Fra : Stine Vestergaard

Dato : 09-03-09 22:33

Hej Mogens,

Nej, det er godt nok photoshop og har fundet det under filter-extract, men
synes bare ikke resultatet bliver så godt, men det er hurtigt...

Har en hvid gine med tøjet på, på en hvid baggrund, og når jeg bruger den
grønne fede streg og man maler så billedet blåt, så forsvinder noget af den
hvide gine, noget af det kan man gendanne men ikke alt...

--
Mvh/Best Regards

Stine Vestergaard

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 10-03-09 20:17

"Stine Vestergaard" <shop@missmartins.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> en farvet for nemmere at kunne fritlægge det, eller er det ligemeget?
>
> Det skal komme til at ligne overstående resultat.

http://www.netcom.dk/sider/index.php?traeid=687 - der er fritlægning med
penneværktøjet som er det optimale,

--
MVH Thomas