afinstallere McAfee?
Fra : Elin

Dato : 09-03-09 16:15

Jeg vil have afinstalleret McAfee helt fra min computer, men kan ikke finde
en uninstall-fil. Jeg har hørt, at man ikke må bruge tilføj/fjern
programmer. Hvordan gør man så?
vh
Elin Kuijers

Fra : John

Dato : 09-03-09 17:17

"Elin" <elin@kuijers.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg vil have afinstalleret McAfee helt fra min computer, men kan ikke
> finde en uninstall-fil. Jeg har hørt, at man ikke må bruge tilføj/fjern
> programmer. Hvordan gør man så?

Kigger her:

"How to uninstall or reinstall supported McAfee consumer products using the
McAfee Consumer Products Removal tool (MCPR.exe)":
http://service.mcafee.com/FAQDocument.aspx?id=TS100507

John

Fra : Elin

Dato : 09-03-09 17:35

"John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> "How to uninstall or reinstall supported McAfee consumer products using
> the McAfee Consumer Products Removal tool (MCPR.exe)":

Havde lige selv fundet den. Men tak.
vh
Elin

Fra : John

Dato : 09-03-09 17:46

"Elin" <elin@kuijers.dk> skrev i en meddelelse

> Havde lige selv fundet den. Men tak.

Velbekomme.

Fra : Jesper Lund

Dato : 09-03-09 22:02

Elin wrote:

> Jeg vil have afinstalleret McAfee helt fra min computer, men kan ikke
> finde en uninstall-fil. Jeg har hørt, at man ikke må bruge tilføj/fjern
> programmer. Hvordan gør man så?

Hvorfor må man ikke det? Tilføj/fjern kører uninstalleren, hvis der altså
er en (som blev registreret ved installation). Hvis uninstalleren også er
i start menuen (ses ofte), er der ingen forskel mellem at gøre det ene
eller det andet.

--
Jesper Lund

Fra : Kent Friis

Dato : 10-03-09 19:03

Den 09 Mar 2009 21:01:55 GMT skrev Jesper Lund:

> [...]
> er en (som blev registreret ved installation). Hvis uninstalleren også er
> i start menuen (ses ofte), er der ingen forskel mellem at gøre det ene

De gange jeg har prøvet at bruge tilføg/fjern programmer til at slippe
af med McAfee, har den kun fjernet selve antivirus'en, ikke updateren.
Når antivirus'en er afinstalleret, skal man reboote for at den kan
fjerne de sidste filer, og når maskinen er bootet, går updateren igang
med at installere en ny version af McAfee.

Det er nok ikke uden grund at McAfee har et separat værktøj man kan
downloade, med det formål at afinstallere l*rtet helt.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Jesper Ravn

Dato : 10-03-09 19:25

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Det er nok ikke uden grund at McAfee har et separat værktøj man kan
> downloade, med det formål at afinstallere l*rtet helt.

Hej Kent

Næste gang du skal fjerne McAfee helt uden reboot, skal du gøre følgende:
Fjern McAfee AV (VirusScan) inde fra tilføj/fjern programmer.

Fjern "Common Management Agent Framework" med følgende kommando:
FrmInst.exe /Remove=agent

Slet følgende nøgler under registry:
HKEY_Local_Machine\Software\Network Associates (ældre versioner)
HKEY_Local_Machine\Software\McAfee

Du har nu en maskine der performer godt igen .

/Jesper

Fra : Jesper Lund

Dato : 10-03-09 19:19

Kent Friis wrote:

> Det er nok ikke uden grund at McAfee har et separat værktøj man kan
> downloade, med det formål at afinstallere l*rtet helt.

Det vil jeg ellers mene var uninstallerens opgave..

--
Jesper Lund