AVG ville ikke lave update
Fra : Ukendt

Dato : 08-03-09 09:34

Hej.

Jeg kører XP med SP3.

Jeg har netop installeret den nyeste version af den gratis AVG, men jeg har
det problem, at hver gang den skal lave den daglige update kommer der en
fejlmeddelelse med noget i retning af , at update failde.....og så noget
med, at det skyldes problemer med internetforbindelsen.

Jeg har umiddelbart ingen internetforbindelsesproblemer - jeg kan gå se, at
på AVG´s hjemmeside står fejlmeddelelsen beskrevet, men jeg har ingen ekstra
firewall udover Windodos egen og den burde ikke give problemer.....

Nogen som kender til dette problem og kender løsningen?

mvh

Jesper

Fra : Per

Dato : 08-03-09 09:42

Jesper wrote:
> [...]
> problemer.....
> Nogen som kender til dette problem og kender løsningen?

Tag den med ro.... Det er helt normalt - det sker jævnligt.

AVG´s servere er overbelastede af og til og du skal nok få dine
definitionsfiler, når der er lidt mere ro på igen.

PS: Nu har du givet tilladelse til, at AVG må gå på nettet i din Firewall
ikke ?

mvh. Per

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-09 09:55

> [...]
> definitionsfiler, når der er lidt mere ro på igen.
>
> PS: Nu har du givet tilladelse til, at AVG må gå på nettet i din Firewall

Hej Per.

Tænkte nok at det var årsagen - jeg har tidligere brugt AVAST og der var der
ikke det problem....nå, men det går jo nok...

Jo som jeg ser det har AVG tilladelse til at gå på nettet med Windows
firewall......og efter nogle manuelle update forsøg, så lykkes updaten som
regel da også, men vil helst have at det sker automatisk.

Tak for dit svar..

mvh

Jesper

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 08-03-09 15:39

Den Sun, 08 Mar 2009 09:55:06 +0100 skrev Jesper:

> Tænkte nok at det var årsagen - jeg har tidligere brugt AVAST og der var
> der ikke det problem....nå, men det går jo nok...

> mvh
>
> Jesper

Shit man - hvorfor skiftede du?

Da jeg skiftede fra AVG til Avast var det som at få en ny computer (WinXP
sp.3). Havde helt glemt hvor hurtig den var

Bruger også Avast på mine Linux maskiner, men her er der jo ikke
problemer med virus, hijack og lignende

---
Karl Erik.