Indlæsning af rss i C++
Fra : al5000

Dato : 09-03-09 07:16

Hej

Er der nogen her, der kan give et eksempel på hvordan man i C++
indlæser data fra et rss-feed eller eller en hvilken som helst anden
fil på nettet? Eksempelvis http://www.mitdomaene.dk/sti/til/en/fil.rss

Er nybegynder i C++, men kender en del til java og arbejder med php
dagligt.

med venlig hilsen

Allan

Fra : Peter Makholm

Dato : 09-03-09 14:23

al5000 <megetirriterende@gmail.com> writes:

> Er der nogen her, der kan give et eksempel på hvordan man i C++
> indlæser data fra et rss-feed eller eller en hvilken som helst anden
> fil på nettet? Eksempelvis http://www.mitdomaene.dk/sti/til/en/fil.rss

Jeg ville nok starte med at se på C++ udgaven af libcurl.

Se http://curlpp.org/

//Makholm

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 10-03-09 00:06

al5000 wrote:
> [...]
> fil på nettet? Eksempelvis http://www.mitdomaene.dk/sti/til/en/fil.rss
>
> Er nybegynder i C++, men kender en del til java og arbejder med php

Der findes en del high level komponenter som kan den slags.

En del af dem er platform specifikke, så måske skal du
fortælle hvilken platform du bruger.

Ellers er der jo altid back to basics løsningen. God gammeldags
socket programmering. Det er ikke så svært fordi HTTP protokollen
er rimelig simpel. Du kan finde masser af eksempler på nettet
ellers så kan jeg også nemt finde noget fra hylden.

Arne