XL og VBA
Fra : Ole Thomas Sløgedal

Dato : 08-03-09 12:19

Hei!

Skal hente inn data fra et XL ark som står på skjermen. Det er ikke lagret
på harddisken for dataene som florerer på XL
arket varierer hele tiden. (Koblet til internett). Øverst på XL filen står
det at den heter Bok1 og arket heter Ark1. Jeg skal hente inn data fra en av
cellene til VB til variablet A men får det ikke til. Har prøvd å lage et
program som ser slik ut for å vise hva jeg mener men tror jeg mangler noe.

Dim xl As New Excel.Application
Dim Ark1 As Excel.Worksheet
Dim Bok1 As Excel.Workbook

Private Sub Command1_Click()

A = Ark1.Cells(1, 1) ' row 1 col 1
Print A

End Sub

Kan noen hjelpe meg for A = Ark1.Cells(1, 1) ' row 1 col 1 blir gul.

På forhånd takk
Ole Thomas Sløgedal