Andet multimedie
bentjuul 3670
skalering
Fra : Flemming Højland

Dato : 08-03-09 19:16

Hej

Jeg skal bruge et logo, denne gang fra Coop, og kan hente det som
f.eks. bitmap-billede, men har brug for at skalere det til en
størrelse som hoved på et A-4 ark, men det bliver jo noget utydeligt
med forstørrede pixel's.
Hvad kan jeg gøre for at skalere det op i en tydelig version??

Jeg har ingen programmer til lave det om til vektor billeder!

Venlig hilsen--
Flemming

Fra : Kurt Lund

Dato : 08-03-09 21:12

Flemming Højland (slet 9WX8T) wrote:
> [...]
> f.eks. bitmap-billede, men har brug for at skalere det til en
> størrelse som hoved på et A-4 ark, men det bliver jo noget utydeligt

Hmm. Kan følgende da ikke bruges?
http://coop.dk/nyheder+og+presse/presserum/logoer.aspx

--
Kurt Lund

Fra : Kurt Hansen

Dato : 08-03-09 22:15

On 08 Mar 2009 18:16:23 GMT, Flemming Højland wrote:

> [...]
> med forstørrede pixel's.
> Hvad kan jeg gøre for at skalere det op i en tydelig version??

Kurt Lunds link burde løse dit problem, men lad mig benytte lejligheden til
at gøre opmærksom på et pligin til Photoshop, Genuine Fractals 6, som kan
få ret utrolige resultater ud af at skalere et bitmapbillede op til
betydeligt større strrelser:
http://www.ononesoftware.com/detail.php?prodLine_id=7
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 08-03-09 22:26

> [...]

> Hvad kan jeg gøre for at skalere det op i en tydelig version??
>
> Jeg har ingen programmer til lave det om til vektor billeder!

Du kunne jo sende en mail til COOP's marketingsafdeling. De kan helt
sikkert hjælpe dig.

--
Jens Stadsgaard - Skift invalid.dk med stadsgaard.com
Se mine billeder http://www.stadsgaard.com

Fra : J

Dato : 08-03-09 23:33

"Jens Stadsgaard" <jens@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> Du kunne jo sende en mail til COOP's marketingsafdeling. De kan helt
> sikkert hjælpe dig.

Nej. Det er for nemt.

Fra : Flemming Højland

Dato : 09-03-09 18:07

Flemming Højland <fl.hoejland@9WX8Tpost.tele.dk> (slet 9WX8T) skrev:
> [...]
>Hvad kan jeg gøre for at skalere det op i en tydelig version??
>
>Jeg har ingen programmer til lave det om til vektor billeder!

Tak for alle svar - jeg har løst problemet.

Venlig hilsen
Flemming