Fjerne lugt af fisk?
Fra : bj

Dato : 07-03-09 14:38

Hej

Mit køleskab har været gået i stå og jeg ahr gjort det rent nu, men det
lugter af fisk og kan ikke f¨å lugten væk.

Kan nogle hjælpe med ideer til det.. ?

mvh
bj

Fra : -= JF =-

Dato : 07-03-09 15:07

bj skrev:

> Kan nogle hjælpe med ideer til det.. ?

Prøv at vaske det med en Rodalon-opløsning.

Mvh John

Fra : bj

Dato : 07-03-09 16:59

"-= JF =-" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Prøv at vaske det med en Rodalon-opløsning.
>
> Mvh John

Hej John

Tak for dit svar.

Jeg har fået et par andre "staldtips". Om det virker eller er ikke testet
men citronerne står for skud til test.

Jeg har fået at vide at netop citron skulle kunne tage lugten men også ymer
eller A38

mvh
bj

Fra : -= JF =-

Dato : 07-03-09 17:51

bj skrev:

> [...]
> men citronerne står for skud til test.
>
> Jeg har fået at vide at netop citron skulle kunne tage lugten men også ymer

Hvis det kun er lugten du vil til livs, kan du bruge aftershave
Hvis du bruger Rodalon fjerner du *årsagen* til lugten.

Der findes garanteret flere midler end Rodalon, men det er bare det jeg
selv kender og bruger til disinfektion af ting og sager.

Mvh John

Fra : bj

Dato : 07-03-09 18:15

> [...]
>
> Der findes garanteret flere midler end Rodalon, men det er bare det jeg
> selv kender og bruger til disinfektion af ting og sager.

Ok, så er jeg med. Nok en god idé med Rodalon så alligevel selv om,. det har
været pakket behørigt ind.

Vil købe mig noget.

Tak for svar og fortsat god dag og weekend

mvh
bj

Fra : Bjarne K.

Dato : 07-03-09 19:17

"bj" <b_hoejgaard@mail.dk> wrote in message

> "-= JF =-" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Ok, så er jeg med. Nok en god idé med Rodalon så alligevel selv om,. det
> har været pakket behørigt ind.
>
> Vil købe mig noget.

Kan tilføje, at du kan købe det for 32 kronjer i Fakta, hvorimod nogle
byggemarkeder kan forlange så meget som 74 kr for 1 liter.

Bjarne K.

Fra : Henning

Dato : 13-03-09 12:41

>Kan tilføje, at du kan købe det for 32 kronjer i Fakta, hvorimod nogle
>byggemarkeder kan forlange så meget som 74 kr for 1 liter.

Er det så det rigtige Rodalon, eller bare noget Rodalon-lignende
væske? Man kan også få rigtig Klorin og så kan du bl.a. i Fakta få
noget Klor-rens. Der er væsentlig prisforskel, men så sandelig også
kvalitetsforskel!

Fra : Bjarne K.

Dato : 13-03-09 21:25

"Henning" <no.mail@all.invalid> wrote in message

> [...]
> væske? Man kan også få rigtig Klorin og så kan du bl.a. i Fakta få
> noget Klor-rens. Der er væsentlig prisforskel, men så sandelig også

Tror kun der findes et mærke der heder Rodalon, så Bygma (hvor jeg så det
til 74kr), tager altså mere end dobblet så meget som Fakta. (udendørs)

Andre hare være ind på, at det kan købes endnu billigere, hvis man køber
andre mærker der indeholder det samme kemikalie.

Bjarne K.

Fra : Ivar

Dato : 13-03-09 22:17

-= JF =- skrev:

> Hvis du bruger Rodalon fjerner du *årsagen* til lugten.

Det vil jeg ikke give dig ret i. Med Rodalon dræber man bakterine,
man fjerner ikke deres livsgrundlag. Derfor vil de komme igen.
Det er rengørdingsmidler der skal til for at fjerne det varigt.
Alligevel er det smart at bruge Rodalon eller Klorin, da det
fjerner lugten her og nu.

Rodalon er blot en Benzalkoniumchlorid-opløsning, hvis man
kan finde et andet produkt med en tilsvarende opløsning så
kan man lige så godt bruge den. Det er hamrende ligegyldigt om
der står Rodalon på bøtten. Det er helt det samme med Klorin,
det er blot en Natriumhypochlorit-opløsning.

Ivar Magnusson