Andet multimedie
bentjuul 3670
InDesign - jeg bliver åndssvag
Fra : enrico

Dato : 07-03-09 14:35

Jeg har problemet med et skjult tegn, der ikke kan slettes.

Se skærmbilledet her:

http://www.guldagerfotografi.dk/indesign-skjult-tegn.gif

Problemet bliver jo, der kommer en ganske umotiveret indrykning.

Nogen forslag /forklaringer?
Hjælp modtages med kyshånd, tak.

-enrico

Fra : Claus Tersgov

Dato : 07-03-09 19:54

enrico skrev bl.a.:

> Jeg har problemet med et skjult tegn, der ikke kan slettes.

Du har sikkert et mellemrum et sted. Prøv at slette hele linjen og skriv det
ind igen, men uden mellemrum.

Claus

Fra : enrico

Dato : 07-03-09 20:04

On Sat, 7 Mar 2009 19:54:16 +0100, "Claus Tersgov"
<nospamnews2@tersgov.dk> wrote:

>Du har sikkert et mellemrum et sted. Prøv at slette hele linjen og skriv det
>ind igen, men uden mellemrum.

Nej, det er slet ikke det. Tegnet kan ikke markeres eller slettes.
Nu kunne jeg selvfølgelig bare lave en ny side, men det irriterer mig,
at dette indbyggede tegn ikke kan fjernes.

-enrico

Fra : Claus Tersgov

Dato : 08-03-09 04:29

enrico skrev bl.a.:

> Nej, det er slet ikke det. Tegnet kan ikke markeres eller slettes.
> Nu kunne jeg selvfølgelig bare lave en ny side, men det irriterer mig,
> at dette indbyggede tegn ikke kan fjernes.

Er det en tekst, du har klippet/klistret fra en mail eller et andet
dokument?

Det kunne være en formateringskode. Har du opdateret indesign til seneste
patch, der er flere opdateringer til netip ID.

Claus

Fra : 3140 Abildgaard

Dato : 09-03-09 00:26

enrico wrote:
> [...]
>
> http://www.guldagerfotografi.dk/indesign-skjult-tegn.gif
>
> Problemet bliver jo, der kommer en ganske umotiveret indrykning.

Prøv at uploade stumpen på et indesign-dokument, så kan man måske bedre se
det an.

Fra : enrico

Dato : 09-03-09 14:17

On Mon, 9 Mar 2009 00:25:39 +0100, "3140 Abildgaard"
<FJERNbjorgheim@mail.dk> wrote:

>Prøv at uploade stumpen på et indesign-dokument, så kan man måske bedre se
>det an.

Hvis jeg sletter hele siden, står tegnet tilbage...

Hvis jeg sætter en ny side ind istedet for den "defekte" ryger alle
mine kæder, og dem er jeg ikke så god til at genskabe.

Uploader jeg hele dokumentet er det ret stort.

Måske er det en fejl i programmet.

Jeg er blevet åndssvag :)

-enrico

Fra : Morten Lind

Dato : 09-03-09 16:16

enrico <enricoool@hotmail.com> wrote:

> [...]

> mine kæder, og dem er jeg ikke så god til at genskabe.

> Uploader jeg hele dokumentet er det ret stort.

Jeg kan ikke huske det, men har du trykket på omløbstasten?

M.

Fra : enrico

Dato : 09-03-09 16:38

On Mon, 9 Mar 2009 16:16:21 +0100, mortenlind@gmail.com (Morten Lind)
wrote:

>Jeg kan ikke huske det, men har du trykket på omløbstasten?
>
>M.

Omløbstasten??????????????????????
Mener du, om der stadig er omløb tilbage i hovedet eller hvad? :)

Jeg kender ikke omløbstasten :/

-enrico

Fra : Morten Lind

Dato : 09-03-09 17:21

enrico <enricoool@hotmail.com> wrote:

> Omløbstasten??????????????????????
> Mener du, om der stadig er omløb tilbage i hovedet eller hvad? :)
>
> Jeg kender ikke omløbstasten :/
>
> -enrico

Hæ, hæ......næeh - dén, der fortsætter tekstomløbet.

M.

Fra : Nina Storm

Dato : 09-03-09 22:52

enrico <enricoool@hotmail.com> wrote:

> Hvis jeg sletter hele siden, står tegnet tilbage...

Så må det jo være et element der ikke hænger sammen med teksten.

Måske et element med text wrap som ligger i spalten bag ved din tekst?

Kan du slette det med selection tool - din sorte pil.
Læg evt. teksten øverst i et lag for sig, så det er til at se.

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : 3140 Abildgaard

Dato : 11-03-09 01:11

enrico wrote:

> [...]
> mine kæder, og dem er jeg ikke så god til at genskabe.
>
> Uploader jeg hele dokumentet er det ret stort.

Jeg tror bare, du er nødt til at dele dokumentet med nogen, hvis vi skal
finde fejlen. Du kan evt. emaile det til mig - fjern det overflødige...

Fra : enrico

Dato : 12-03-09 00:00

On Wed, 11 Mar 2009 01:10:53 +0100, "3140 Abildgaard"
<FJERNbjorgheim@mail.dk> wrote:

>Jeg tror bare, du er nødt til at dele dokumentet med nogen, hvis vi skal
>finde fejlen. Du kan evt. emaile det til mig - fjern det overflødige...

Jeg lavede dokumentet forfra og kopierede al tekst derover.
Da viste den lille "dimmer", der ikke kunne slettes, sig at være en
lille billedboks - een af dem med kryds i, og så kunne den godt
slettes (altså i det nye dokument).

-enrico