Installationsproblemer med Microsoft Visua~
Fra : Bo

Dato : 05-03-09 15:49

Hej

Jeg har netop købt en ny computer med Vista på. Desværre er det ikke muligt
at installere Microsoft Visual Studio 6.0 på Vista. Det er ret irriterende,
da jeg gerne vil programmere VB6 på den.

Er det muligt at dele mit C drev op i 2 drev på den nye computer, og
herefter installere Windows 98 og Microsoft Visual Studio 6.0 på det nye
drev ?

Er det sandsynligt at Windows98 vil fungere på en ny computer ?

Vh. Bo

Fra : Gert Krabsen

Dato : 05-03-09 16:22

Bo skrev:
> [...]
>
> Er det muligt at dele mit C drev op i 2 drev på den nye computer, og
> herefter installere Windows 98 og Microsoft Visual Studio 6.0 på det nye

Ja, ved hjælp af en boot manager.

> Er det sandsynligt at Windows98 vil fungere på en ny computer ?

Det kommer sandelig an på den nye pc - du kan sagtens rende ind i, at
der ikke findes Win 98 - drivere til skærm, lydkort, grafikkort o.s.v.
Der er lidt større chancer for at få det op at køre med Win XP.

Et alternativ er at nedgradere hele PC'en til Win XP.

Et andet alternativ er at installere XP på en virtuel pc via f.eks. vmWare

Fra : Bo

Dato : 05-03-09 19:24

Ok, fint - tak for dit svar Gert

Vh
Bo

Fra : Rado

Dato : 06-03-09 15:19

On Thu, 05 Mar 2009 16:22:16 +0100, Gert Krabsen
<fjernkrabsen@fjernkrabsenfjern.dk> wrote:

>Et andet alternativ er at installere XP på en virtuel pc via f.eks. vmWare

Eller Virtual PC fra MS, der er gratis.

--
Rado

All the answers are already within us. It's finding the corresponding
questions that's so darned difficult. - Swami Beyondananda