Fugle - hvad er de
Fra : Vidal

Dato : 03-03-09 14:18

Ind i mellem her i foråret kommer der en lille
flok og parkerer i mit birketræ.

Er der nogen, der kender typen?

http://picasaweb.google.dk/viidal/FUGL#5308948194997910818

Desuden er der en lille fugl på størrelse med
en mejse med en spids top på hovedet, næsten
som en hat.

Den sidder i et udgået træ og er ved at hakke
et hul på spættevis. Den har lavet et ovalt
hul.

Først troede jeg det var en spætte, fordi den
sidder på stammen på samme måde, som en spætte,
men den har kun et lille spidst næb.

Desværre intet foto.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Anders Tvevad

Dato : 03-03-09 15:51

Silkehale - og topmejse, såmænd

m.v.h. anders

Fra : Vidal

Dato : 03-03-09 21:04

Anders Tvevad skrev:
> Silkehale - og topmejse, såmænd

Laver topmejser redehuller i træer?

Tak for dit svar.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Anders Tvevad

Dato : 03-03-09 22:49

Ja, de hjemmelavede huller er netop noget af det artskarakteristiske ved
topmejsen.

Se mere på fx http://www.dofbasen.dk/ART/