Scooter i Sverige?
Fra : ___P.Sir

Dato : 25-02-09 20:29

Min søn er lige fyldt 16 - og det kan jo ikke gå stærkt nok med at få et
scooter.
Kigger lidt på Sverige - men hvordan er reglerne? Kan man bare køre over til
Malmø, sætte sig op på en scooter og køre hjem til Danmark med den - eller
er der samme problemer, som når man køber bil i udlandet? Skal den
indregistreres? Nummerplader osv.? Afgifter?
Hvis IKKE, er der så nogen der har nogle forslag til Malmø el.Helsingborg,
hvor man kan finde noget godt?
Preben

--
www.granvista.dk
Luksusferie i Spanien

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 25-02-09 22:17

___P.Sir wrote:

> er der samme problemer, som når man køber bil i udlandet? Skal den
> indregistreres? Nummerplader osv.? Afgifter?

Hvis den er nyere end 1. juli 2006 skal den have en nummerplade. Det kan
den kun få hvis den har en dansk typegodkendelse. Den skal også være
forsynet med eventuelle begrænsninger i henhold til den danske
typegodkendelse. Jeg er bange for at det bliver dyrere i den sidste ende
at købe den i Sverige.

Er den ældre end 1. juli 2006 er det nok lettere at få den på gaden i DK.

Jesper Poulsen

Fra : ___P.Sir

Dato : 25-02-09 23:30

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at købe den i Sverige.
>
> Er den ældre end 1. juli 2006 er det nok lettere at få den på gaden i DK.

Poulsen

ok tak - jeg tænker vi dropper den idé så!
preben

Fra : Hagar

Dato : 26-02-09 01:32

> ok tak - jeg tænker vi dropper den idé så!
> preben

Der er også det i det, at de Danske forsikringsselskaber kræver at den er
Dansk godkendt, og her er det ikke nok med Svensk. Jeg har prøvet noget nær
det samme. Jeg har sejlet en del, og ville have en ordentlig livline så jeg
kunne bruge den også når vi skulle ud i trapez, men de er hunde dyre i
Danmark, så vi ville købe den i Sverige, nøjagtigt den samme, ALT var magen
til, bare den forskel at den ikke var godkendt i Danmark og kostede 1/3
mindre, og det betød, at hvis jeg druknede eller kom meget slemt til skade
med den på, så ville forsikringen ikke have noget med sagen at gøre, fordi
den ikke var Dansk godkendt ! ! !
Man bliver sgu harm.

Hagar