Genladning
Fra : praest

Dato : 25-02-09 18:15

Hej gruppe.

nogen her med stor interesse for genladning,
som kunne tænke sig at hjælpe en nybegynder.

vi taler her om ladning af hagl patron.

Venligst

Per Præst

Fra : PN

Dato : 23-03-09 17:09

Hej Præst

Hvor i landet bor du, for jeg lader da de fleste af mine jagtpatroner selv,
både hagl og riffel

"praest" <praest@ma-net.dk> skrev i meddelelsen
> Hej gruppe.

Hilsen
Preben

Fra : praest

Dato : 23-03-09 19:10

Østjylland / Mørke
og er lige begyndt at lade selv så gode råd er velkommen.

Hvor er du fra i landet ?

Venligst Per Præst

Fra : Kent Hald

Dato : 24-03-09 22:51

"praest" <praest@ma-net.dk> skrev i en meddelelse
> Østjylland / Mørke
> og er lige begyndt at lade selv så gode råd er velkommen.
>
> Hvor er du fra i landet ?
>
> Venligst Per Præst
>

> "PN" <sauer200@mail.dk> skrev i meddelelsen

Du skal først og fremmes sørge for kun at vruge krut
hvortil der er pålidelige ladedata. Få en god stabil ladepresse.
og overholde alle sikkerhedskrav.

Jeg har ladet både hagl og riffel i mange år, men er holdt op
p.g.a. jagtophør.

Vh. Kent

Fra : praest

Dato : 02-04-09 12:17

Hej Kent.

det smærter mit Jæger hjerte at du er holdt med at gå på jagt
ikke flere gode natur oplevelser....øv øv

det med en stabil ladepresse er klaret og krudtet fra alliant er jeg blevet
anbefalet af korsholm og de har julpet med at
regne de første ladninger ud.

så nu mangler kun prøveskydningen

Vh. Per Præst

Fra : Kent Hald

Dato : 04-04-09 18:09

> [...]
>
> det med en stabil ladepresse er klaret og krudtet fra alliant er jeg
> blevet anbefalet af korsholm og de har julpet med at

Hej Per,

Det bliver da stadigvæk til mange gode naturoplevelser,
jeg har genoptaget min gamle hobby, Naturfoto, mest fugle.
Nå, så sælger Korsholm stadig krudt uden ordentlige Ladedata,
det har jeg oplevet før.
Køb noget krudt, hvor der medfølger fabriksdata.
Det kunne man da få, da jeg ladede.
De solgte også 65 grain projektiler til at genlade til .222 Rem.,
de burde vide, at 65 grain er for tunge til .222 Rem.

M.v.h.
Kent