Hvor finder man en kat.....
Fra : Mjav

Dato : 26-02-09 18:54

Hejsa.

Vidste ikke helt hvad jeg skulle skrive i emnefeltet.......

Men jeg er på udkik efter en kat. Har heldigvis ikke alt for travlt, så jeg
har tiden til at kikke mig omkring.
Jeg kikker ved opdrættere, DBA, Gul & Gratis og dyrenettet.
Er der andre steder a la DBA, Gul & Gratis og dyrenettet jeg burde kikke ??

Fra : JB

Dato : 26-02-09 19:02

www.vildkat.dk

Fra : Sabina H.

Dato : 26-02-09 19:44

"Mjav" <lochnees@worldonline.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg kikker ved opdrættere, DBA, Gul & Gratis og dyrenettet.
> Er der andre steder a la DBA, Gul & Gratis og dyrenettet jeg burde kikke

det kommer også an på hvad det er for en kat du er ude efter...

racekat / huskat?
hankat / hunkat?
neutraliseret / fertil?
killing / ungkat / ældre?
lærenem / selvstændig?
kælepot / mest sin egen?
indekat / udekat / begge dele?

der er mange ting der har noget at sige når man vælger kat - det er altid
nemmere at vejlede når man har alle facts og ønsker;)

--
Knus,
Sabina

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 26-02-09 19:50

Mjav wrote:
> Men jeg er på udkik efter en kat.

Killing eller voksen?
http://vildkat.dk/index.php?sidenummer=5

Hvis du støder på Charlotte Kofoed, så hold dig langt væk.
http://www.hellemose.dk/Perserhistorie.htm

> Har heldigvis ikke alt for travlt, så
> jeg har tiden til at kikke mig omkring.

Har du læst om kattes ernæring, opvækst, pleje, adfærd, neutralisering,
øremærkning, vaccination, sygdomme, parasitter, etc.?
Man skal have gennemtænkt det grundigt før man anskaffer sig en kat, det
er ikke noget man gør, for så at blive træt af den et par måneder eller
halve år senere.
http://inges-kattehjem.dk/?Overvejelser

> Jeg kikker ved opdrættere, DBA, Gul & Gratis og dyrenettet.
> Er der andre steder a la DBA, Gul & Gratis og dyrenettet jeg burde kikke?

Hvor i landet er du?

Diverse kattehjem i nærheden.
http://inges-kattehjem.dk/
http://dyrenettet.dk/Annoncearter.asp?art=3&type=annoncer
http://www.hittekilling.dk/
http://www.dyrevaernet.dk/katte.htm
http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/
http://www.skforum.dk/index.php

Fra : Mjav

Dato : 26-02-09 20:15

"Jens C. Hansen" <*Fjernes*dsl175519@vip.cybercity.invalid> skrev i
meddelelsen news:go6o8l$10ga$1@newsbin.cybercity.dk...
> [...]
> Man skal have gennemtænkt det grundigt før man anskaffer sig en kat, det
> er ikke noget man gør, for så at blive træt af den et par måneder eller

Hej igen.

Jeg har haft kat i 25 år, så det er såment ikke fordi jeg ikke har sat mig
ind i tingene.
Men eftersom min sidste kat blev 16 år, er det længe siden jeg har været på
udkik efter en kat....
Jeg bor i vestjylland, men jeg har ingen problemer med at kører langt efter
den rigtige kat.

Tak for jeres hjælp