Hvordan lærer man hvalpen at omgås koste o~
Fra : Leif Langgaard

Dato : 24-02-09 12:06

Hej

Vega, vores Dobermannhvalp på 6 mdr. går helt amok når hun ser en kost, et
støvsugerrør eller andet i den størrelse. Hun hopper rundt og "giver hals",
og stopper ikke før genstanden er ude af syne igen.

Da hunden ellers er velfungerende, ville det være godt at få det på plads
også

Øhh..... der er også lige det med at hun "giver hals" af fuglene i haven når
hun sidder inden for det store vindue i stuen.

Gode råd modtages gerne!

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : Hm

Dato : 24-02-09 16:27

"Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> skrev i en meddelelse
> [...]
> støvsugerrør eller andet i den størrelse. Hun hopper rundt og "giver
> hals", og stopper ikke før genstanden er ude af syne igen.

går du fra det er hendes byttedrift, og hun ikke er bange for dem, så luk
hende ud når der skal gøres rent, når hun bliver ældre så vil det hjælpe.

> Øhh..... der er også lige det med at hun "giver hals" af fuglene i haven
> når hun sidder inden for det store vindue i stuen.

Her må du igang med opdragelsen, smid evt. et bundt nøgler hvergang hun
starter, du skal selvfølgelig ikke ramme hende, og husk at rose når hun
lader være.

Hanne/ hvis schæfer på 3½ år er sur over hun ikke må vaske gulv.

Fra : oz3bto

Dato : 24-02-09 18:37

"Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> lader være.
>
> Hanne/ hvis schæfer på 3½ år er sur over hun ikke må vaske gulv.

Også lær den lige at nøglerne og ordret SLUT hænger sammen så kan den nemlig
bruges fremover til andet f.x. hvis den bliver ved med at hoppe op gø uden
grund osv

Fra : Leif Langgaard

Dato : 27-02-09 21:08

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse

> Også lær den lige at nøglerne og ordret SLUT hænger sammen så kan den
> nemlig bruges fremover til andet f.x. hvis den bliver ved med at hoppe op
> gø uden grund osv

Hej

Dit råd var godt og brugbart, første gang jeg droppede det lille nøglebundt
bag hunden, hoppede hun en meter op i luften, så nu behøver jeg bare at sige
"stop", så stopper hun (for det meste, og jeg har ikke behov for at
kaste nøglerne, men et par gange har jeg måttet rasle lidt med dem, hvilket
har vagt hendes opmærksomhed så meget at hun har ændret fokus fra "balladen"
til mig.

Så tak, og god weekend!