Revisor
Fra : Henning Hansen

Dato : 04-03-09 19:00

Hej Hvor klager man over en revisor???????????????????

Fra : alexbo

Dato : 04-03-09 19:33

"Henning Hansen" skrev

> Hej Hvor klager man over en revisor???????????????????

Evt. her!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
http://www.familieadvokaten.dk/Klageinstanser/Oversigt_over_klageinstanser.html#Advokater,%20ejendomsmæglere%20og%20revisorer

Fra : Ralph

Dato : 04-03-09 23:45

"Henning Hansen" <Hoff@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Hvor klager man over en revisor???????????????????

Hvor klager man over en købmand?????????????????????????

Det gør man ikke, man fyrer ham, simpelt, men let.

--
Ralph

Fra : Allan Soerensen

Dato : 05-03-09 13:29

> "Henning Hansen" <Hoff@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvor klager man over en købmand?????????????????????????
>
> Det gør man ikke, man fyrer ham, simpelt, men let.

Men dit svar er både for "simpelt" og for "let".
En revisor har et rådgiveransvar, det har en købmand ikke. Derfor klager man
over revisoren hvis han har lavet fejl
Har revisoren givet dårlige råd eller lavet fejl, har han et
erstatningsansvar (og en forsikring der skal betale), så det er relevant at
klage så man kan få afklaret om der er tale om et erstatningsansvar.

Fra : Carsten Riis

Dato : 05-03-09 23:06

Allan Soerensen skrev den 05-03-2009 13:28:

> [...]
> erstatningsansvar (og en forsikring der skal betale), så det er relevant at
> klage så man kan få afklaret om der er tale om et erstatningsansvar.

Glem dog det med rådgiveransvar.....det har revisoren sikkert taget
forbehold for i sine handelsbetingelser og afrapporteringer.

Uanset hvad du får en revisor til at sige på dine vegne, så er det
stadig dig som kommer i klemme, såfremt revisoren tager fejl eller lige
har glemt at spørge ind til noget elementært.
husk, at du kan få en revisor og advokat til at sige/skrive hvad som
helst, sålænge du betaler vedkommendes salær.

ovenstående er naturligvis min private holdning og har absolut INTET med
min arbejdsgiver at gøre.
Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Allan Soerensen

Dato : 06-03-09 00:08

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> husk, at du kan få en revisor og advokat til at sige/skrive hvad som
> helst, sålænge du betaler vedkommendes salær.

Sikke dog en gang vås.

Nu ved vi overhovedet ikke hvad årsagen er til at Henning vil klage over sin
revisor.
Har han lavet fejl, der har påført Henning tab, er han helt klart
erstatningspligtig og netop derfor er det lovpligtigt at en revisor skal
have en ansvarsforsikring.

Fra : Carsten Riis

Dato : 06-03-09 17:58

Allan Soerensen skrev den 06-03-2009 00:08:

> Sikke dog en gang vås.

desværre set før.

Lad os bare tage de regnskabsrapporter i forbindelse med IT-factory.
Tror du selv, at firmaet som har foretaget revisionen kommer til at
betale kreditorerne og samfundet en eneste krone for de oppustede
regnskaber som de har revideret og sat deres underskrifter på?
Eller er bliver sigtet med medvirken til bedrageri eller noget i den
stil? Næh, de gemmer sig bag et forbehold i deres rapport.

> [...]
> Har han lavet fejl, der har påført Henning tab, er han helt klart
> erstatningspligtig og netop derfor er det lovpligtigt at en revisor skal

ved vi hele taget om det er en rigtig revisor.

Bare fordi der står revisor på visitkortet, så er det ikke sikkert at
vedkommende ved hvad han taler om.
Revisor er ikke en beskyttet titel.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-09 18:16

> [...]
>
> ved vi hele taget om det er en rigtig revisor.
>
> Bare fordi der står revisor på visitkortet, så er det ikke sikkert at

Nej, det er det først, når enten "Registreret" eller "Statsautoriseret"
kædes sammen med "Revisor"