Den nye multimedieskat for selvstændige
Fra : Jon Bendtsen

Dato : 04-03-09 18:29

Hej

Er der nogen som har et bud på hvordan den nye multimedieskat
påvirker os der er selvstændige?

Jeg benytter mig i forvejen af fri telefoni ordningen, og jeg synes
egentlig at jeg får en god deal ud af at hæve min skattepligtige
indkomst med 5.000,- og så slipper jeg for at have en privat
computer ved siden af. For kun 2.000 extra før skat, eller kun 1.000
kroner om året efter skat. Det får man ikke meget lækker computer
for

Eller også skulle jeg købe en computer hvor jeg kun trækker
halvdelen fra, fordi jeg også bruger den privat, hvilket nok
bliver dyrer.

Så jeg er godt tilfreds. Men jeg kunne jo have misforstået noget, er
der nogen som har taget et nærmere kik på loven end ud over hvad der
står i aviserne?

JonB

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 05-03-09 08:53

"Jon Bendtsen" <noone@example.com> wrote in message

> Så jeg er godt tilfreds. Men jeg kunne jo have misforstået noget, er
> der nogen som har taget et nærmere kik på loven end ud over hvad der
> står i aviserne?

Der er næppe nogen lovtekst endnu, så du må nøjes med dette:
http://www.fm.dk/Nyheder/Pressemeddelelser/2009/03/20090301%20Foraarspakke.aspx

Det leder så til gengæld frem til et 34 sider langt dokument.

Fra : Benny Andersen

Dato : 05-03-09 03:21

On 4 Mar., 18:29, Jon Bendtsen <no...@example.com> wrote:
> Hej
>
> Er der nogen som har et bud på hvordan den nye multimedieskat
> påvirker os der er selvstændige?

Næh - godt spørgsmål

på den ene side: Din firma computer er ikke en medarbejder pc, du er
ikke medarbejder men indehaver.
på den anden side: analogien med fri telefon tyder på at det kommer
til at gælde selvstændige også.

Så - det ville være rart at vide for 'små selvstændige', som har
valget helt at holde udgifter til telefon og computer væk fra
virksomhedsregnskabet og dermed slipper for de 5000 oveni
skattepligtig indkomst.
Det er ikke noget problem, at lade virksomheden afholde alle udgifter,
og så ved årsafslutning 2009, hvis summen af disse computer og
telefoni omkostninger er under kr. 5000,-,da at modpostere( incl.
moms) til privatforbrug.

Vi må nok vente lidt endnu, på den endelige lov.

--
Benny

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 06-03-09 08:35

"Benny Andersen" <a.mail.user@gmail.com> wrote in message

> Vi må nok vente lidt endnu, på den endelige lov.

Siger den nuværende lov noget om dagens situation? Jeg tror nærmere du skal
finde det i nogle administrative bekendtgørelser eller den slags.