back-up
Fra : Lone

Dato : 24-02-09 18:53

Hej

Kan nogen anbefale en god stabil sikker udbyder til en rimelig pris.

kryptering 256bits - 1-2 gb - til 2 pc'ere

uden langtidsbinding og gerne med gratis prøvetid.

/Lone

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 24-02-09 19:15

On Tue, 24 Feb 2009 18:53:23 +0100, "Lone" <ingenting@ingenting.com>
wrote:

> Kan nogen anbefale en god stabil sikker udbyder til en rimelig pris.
>
> kryptering 256bits - 1-2 gb - til 2 pc'ere
>
> uden langtidsbinding og gerne med gratis prøvetid.

Find et fornuftigt webhotel, lav backup til en fil med kryptering, og
send filerne til webhotellet. Det er typisk meget billigere end en
egentlig backup-løsning.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Lone

Dato : 24-02-09 19:39

så kan jeg jo ligeså godt bruge en mem-stick.

det var noget der skulle ske automatisk og vil gerne have back-up hver gang
der er ændringer i en fil.

/Lone

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 24-02-09 19:42

On Tue, 24 Feb 2009 19:38:52 +0100, "Lone" <ingenting@ingenting.com>
wrote:

> så kan jeg jo ligeså godt bruge en mem-stick.

Nej da. Backup'en bliver jo sendt ud af huset.

> det var noget der skulle ske automatisk og vil gerne have back-up hver
> gang der er ændringer i en fil.

Hvorfor skulle ovenstående ikke kunne ske automatisk?

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Max

Dato : 24-02-09 20:04

Hej Lone

> så kan jeg jo ligeså godt bruge en mem-stick.

Nej da, på web-hotellet bliver der jo kørt back-up.

--
Mvh Max

Fra : Jesper Lund

Dato : 24-02-09 21:10

Max wrote:

> Nej da, på web-hotellet bliver der jo kørt back-up.

Er du sikker på det? Det primære argument for offsite backup må være at
man er sikret mod tab af data hvis huset brænder ned el.lign. hændelser.
Jeg bruger selv en kombination af USB harddiske og offsite backup. De
vigtigste data bliver placeret på to eksterne sites.

--
Jesper Lund

Fra : Jesper Lund

Dato : 24-02-09 21:26

Asbjorn Hojmark wrote:

> Find et fornuftigt webhotel, lav backup til en fil med kryptering, og
> send filerne til webhotellet. Det er typisk meget billigere end en
> egentlig backup-løsning.

NÃ¥r der for OP kun er tale om et par GB data, ville jeg overveje
rsync.net, så man undgår diskussioner med webhotellet om brug til backup
er tilladt. De tilbyder endda et Windows program til backup med kryptering
<http://www.rsync.net/resources/howto/windows_backup_agent.html>

Jeg bruger dem selv i kombination med Servage (dog ikke dette backup
program).

--
Jesper Lund

Fra : molped

Dato : 25-02-09 05:30

On 24 Feb., 18:53, "Lone" <ingent...@ingenting.com> wrote:
> [...]
>
> kryptering 256bits - 1-2 gb - til 2 pc'ere
>
> uden langtidsbinding og gerne med gratis prøvetid.

Jeg bruger:

Synkronisering af filer til USB-harddisk vha. Microsoft Synctoy
(http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=E0FC1154-
C975-4814-9649-CCE41AF06EB7&displaylang=en)

Backup til DVD (2 eksemplarer)

Online backup til www.carbonite.com (50$/år)

Fra : gil

Dato : 25-02-09 17:26

www.idrive.com kunne være din løsning.

--
gil

Fra : GiWeo

Dato : 25-02-09 19:13
Fra : molped

Dato : 26-02-09 03:43

> [...]
>
> kryptering 256bits - 1-2 gb - til 2 pc'ere
>
> uden langtidsbinding og gerne med gratis prøvetid.

Glemte lige at nævne Dropbox

www.getdropbox.com

Her får du 2GB gratis.
Du installerer en lille klient på dine PC'ere, og der oprettes en "My
Dropbox"-folder.
Alt som gemmes/opdateres i denne folder bliver synkroniseret til web
og de andre tilmeldte PC'ere.
På denne måde får du taget offsite backup og synkroniseret filer
mellem et vilkårligt antal PC'ere.
Jeg har brugt Dropbox i 1/2 år nu uden problemer.

Fra : Rado

Dato : 27-02-09 20:07

wrote:

>Kan nogen anbefale en god stabil sikker udbyder til en rimelig pris.
>
>kryptering 256bits - 1-2 gb - til 2 pc'ere

Mozy tilbyder op til 2 GB gratis, ved dog ikke om de vil acceptere 2
PCer.

http://mozy.com

--
Rado

All the answers are already within us. It's finding the corresponding
questions that's so darned difficult. - Swami Beyondananda

Fra : Lone

Dato : 12-03-09 22:26

Tak for alle svar - har snart været hele molevitten igennem med forskelligt
resultat.

mamut kunne ikke logge på med bærbar og deres teknik kunne ikke engang
hjælpe.

dropbox så fin ud indtil jeg opdagede at den tog mapperne men glemte 90% af
filerne i mapperne...
heldigvis havde jeg back-up på en stick

carbonite var heller ingen succes

idrive ser ud til at være pålidelig - og med 2GB gratis - så den bruger jeg
nu.

Lone