Excel 2007 Sorter kolonner?
Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 02-03-09 18:12

Hej.

Jeg er ved at lave et budget i Excel. Jeg kan ikke finde ud af at indsætte
de der pile/trekanter så man kan sorter hvad der står i kolonnerne. Jeg har
set det i andre Excel budgetter som andre har lavet, men kan ikke selv lave
det.Nogen der kan hjælpe? Håber i ved hvad det er jeg mener med spørgsmålet
,-)

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern nomorespam ved svar på E-mail.

Fra : emjeppesen

Dato : 02-03-09 18:21

Jørgen Nielsen skrev:

> [...]
>det.Nogen der kan hjælpe? Håber i ved hvad det er jeg mener med spørgsmålet

Kunne det tænkes, at du mener Sorter/filtrer

Marker det område, som du vil have pilene på og vælg Sorter/filtrer

Hilsen emj

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 03-03-09 17:58

"emjeppesen" <emj@> wrote in message

> Kunne det tænkes, at du mener Sorter/filtrer

Ja, lige præcis

> Marker det område, som du vil have pilene på og vælg Sorter/filtrer

Hej.

Der bliver det godt nok sorteret, men der kommer ikke sådan en trekant hvor
man kan sorter. Jeg prøvede Lars Klintholm's svar, og det var sådan jeg
mente.
Tak for svar.

Fra : Lars Klintholm

Dato : 05-03-09 21:06

Den 03 mar 2009 skrev Jørgen Nielsen i dk.edb.programpakker.ms-office:

> der kommer ikke sådan en trekant hvor man kan sorter

Trekanten sorterer ikke, den filtrerer

Lars Klintholm

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 08-03-09 17:44

"Lars Klintholm" <nospam2009@klintholm.com> wrote in message
> Trekanten sorterer ikke, den filtrerer

Hvorfor står der så sorter, når man klikker på trekanten?

Fra : Lars Klintholm

Dato : 02-03-09 22:24

Den 02 mar 2009 skrev Jørgen Nielsen i
> [...]

> lavet, men kan ikke selv lave det.Nogen der kan hjælpe? Håber i
> ved hvad det er jeg mener med spørgsmålet ,-)

Shift + Ctrl + L

Lars Klintholm

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 03-03-09 17:59

> Shift + Ctrl + L

Hej.

Det var lige det. Tak for svar.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 03-03-09 18:42

"Lars Klintholm" <nospam2009@klintholm.com> wrote in message
> Shift + Ctrl + L

Hej igen.

Hvis nu jeg skal sorter dato som er skrevet sådan her: 03.03.2009. Hvordan
gør jeg det uden, at skal til at ændre måden datoen er skrevet på?
For de kommer ikke til at står i rækkefølge, når de skrives sådan. Jeg har
en hel masse rækker, og det vil tage lang tid at ændre det, hvis ikke du
også har en smart måde til det

Fra : Helge

Dato : 04-03-09 22:06

Hej Jørgen, hvis de ikke bliver sorteret korrekt, er det fordi Excel ikke
opfatter tallene som dato, men form. som tekst...

Prøv at markér den kolonne, hvor datoerne står i, vælg fanebladet Data og
gruppen Dataværktøj og klik på Tekst til kolonner, i guidens 3. trin kan du
vælge dato.

Hvis den ændre datoen fra . til - kan du højreklikke og vælge Formater
celler og rette det i under Dato.

mvh. Helge

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 08-03-09 17:50

"Helge" <nyhedsgrupper@hotmail.com> wrote in message
> Hej Jørgen, hvis de ikke bliver sorteret korrekt, er det fordi Excel ikke
> opfatter tallene som dato, men form. som tekst...

Jeg tror kolonnen er formateret til dato, men er ikke sikker. Måske det er
derfor at Tekst til kolonner er nedtonet.

> Prøv at markér den kolonne, hvor datoerne står i, vælg fanebladet Data og
> gruppen Dataværktøj og klik på Tekst til kolonner, i guidens 3. trin kan
> du vælge dato.

Tekst til kolonner er nedtonet. så den kan jeg ikke klikke på.

> Hvis den ændre datoen fra . til - kan du højreklikke og vælge Formater
> celler og rette det i under Dato.

Det har jeg prøvet, det ændre ikke på noget.

Fra : Helge

Dato : 08-03-09 21:11

Hej Jørgen...

> Tekst til kolonner er nedtonet. så den kan jeg ikke klikke på.

Lyder mærkeligt, er du sikker på at dokumentet ikke er skrivebeskyttet,
eller at der er arkbeskyttelse på nogle af de celler, der er i spil....??

> Kan det have noget at gøre med at datoen skal skrives sådan her
> "2009.03.08" i stedet for "08.03.2009" ?

Nej, det burde ikke betyde noget, hvis bare Excel ved, at det er en dato...

Hilsen Helge

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 10-03-09 19:27

> Lyder mærkeligt, er du sikker på at dokumentet ikke er skrivebeskyttet,
> eller at der er arkbeskyttelse på nogle af de celler, der er i spil....??

Hej Helge.
Hvor kan jeg se det henne?

> Nej, det burde ikke betyde noget, hvis bare Excel ved, at det er en
> dato...

Ok.

--
www.jbsn.dk

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 10-03-09 19:39

"Helge" <nyhedsgrupper@hotmail.com> wrote in message
> Lyder mærkeligt, er du sikker på at dokumentet ikke er skrivebeskyttet,
> eller at der er arkbeskyttelse på nogle af de celler, der er i spil....??
[klip]

Hej Helge.

Nu har jeg lige prøvet at oprette et nyt, hvor jeg skriver en række datoer,
og der kan jeg godt sorter. Det kunne godt tyde på at det låst på en måde.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 08-03-09 17:53

Fra : Lars Klintholm

Dato : 05-03-09 21:04

> [...]

> skrives sådan. Jeg har en hel masse rækker, og det vil tage lang
> tid at ændre det, hvis ikke du også har en smart måde til det

Marker datokolonnen, og vælg Søg&Erstat
Erstat "." med "-" (uden gåseøjne), Erstat Alle
Nu kan du sortere på dine datoer

Lars Klintholm