Røgeffekt
Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 03-03-09 23:06

Hej

Jeg kunne godt tænke mig en røgeffekt på headeren her:

http://www.puppetfestival.dk/

Jeg har fundet denne effekt:

http://mark.gazel.dk/wp-content/uploads/smoke-doudimme-1047/sigara_mriu.swf

Men det er jo kun røgen, jeg er interesseret i og jeg aner intet om
Flash. Ikke meget i hvert fald.

Så jeg vil have denne røgeffekt lagt oven på mit billede. Er der en
tutorial man kan kikke på? Jeg er vant til at arbejde med lag i
PhotoShop, men jeg har prøvet at gøre lidt det samme i Flash, men det
var lidt uoverskueligt. Flash-filen skal også være klikbar.

Jeg har også oprettet mig i dette forum:

http://flashforum.dk/

Men jeg aner ikke i hvilken gruppe, mit spørgsmål hører til. Hvis nogen
kender forummet må de gerne pege mig på rette vej.

På forhånd tak

Mark

Fra : Dr.Xerox

Dato : 04-03-09 00:23

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:7cf39$49ada9e9$3e3d8e25$19920@news.arrownet.dk...
> [...]
>
> Men jeg aner ikke i hvilken gruppe, mit spørgsmål hører til. Hvis nogen kender forummet må de gerne pege mig på rette vej.

Denne er ikke klikbar men det kan den blive,
men se på den.
http://www.sendspace.com/file/k1trdl

Poul

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 04-03-09 22:35

Hej Poul

> Denne er ikke klikbar men det kan den blive,
> men se på den.
> http://www.sendspace.com/file/k1trdl

Den er helt perfekt.

Jeg ville ønske jeg vidste, hvordan du har lavet den.

Så skal jeg have den ind på siden. Der driller den øverste menu div og
den nederste fane div, men det er noget med at sætte den til transparent
og almindelig css-justering og det er til at løse vil jeg tro.

Problemet er.at jeg vil have de divs til at ligge oven på flash-animationen.

Og så skal den jo linke til http://puppetfestival.dk. Det vil sige
standard header konvention.

Men tuuusind tak, fordi du lavede den. Jeg roder videre.

Mark

Fra : Dr.Xerox

Dato : 05-03-09 00:28

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:e2153$49aef40a$3e3d8e25$2757@news.arrownet.dk...

De samme to, nu klikbare til http://www.puppetfestival.dk/ prøv dem,

http://www.sendspace.com/file/9l00r5

Poul

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 07-03-09 22:57

> De samme to, nu klikbare til http://www.puppetfestival.dk/ prøv dem,
>
> http://www.sendspace.com/file/9l00r5

De er perfekte. Desværre åbner den i et nyt vindue ved klik. Det var
ikke helt meningen. Er der ikke en target="_self" mulighed?

Du skal ikke lave en ny. Jeg skal ændre den brune farve på titlen. Den
er for mørk får jeg at vide.

Jeg vender tilbage, når jeg har ændret, hvis du har mod på at lave en
endelig udgave.

Jeg er i hvert fald meget taknemmelig for hjælpen.

Mark

Fra : tobi

Dato : 05-03-09 06:55

"Dr.Xerox" <xerox@dr.dk> skrev i en meddelelse

> Denne er ikke klikbar men det kan den blive,
> men se på den.
> http://www.sendspace.com/file/k1trdl
>
> Poul

Hej Poul

Kan du ikke give et par tips til hvordan du har lavet det?
En kombination af Shape- og Motion tween?

MX Flash 2004

Tom

Fra : Dr.Xerox

Dato : 05-03-09 11:21

"tobi" <ingen@jmail.dk> skrev i en meddelelse news:49af6949$0$15889$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej Poul
>
> Kan du ikke give et par tips til hvordan du har lavet det?
> En kombination af Shape- og Motion tween?
>
> MX Flash 2004
>
> Tom

Hej Tom.

Det vil jeg ikke begynde på, du må købe et par bøger og læse og lære det.

Mvh Poul

Fra : tobi

Dato : 05-03-09 19:28

> Hej Tom.
>
> Det vil jeg ikke begynde på, du må købe et par bøger og læse og lære det.
>
> Mvh Poul

Og det tror du ikke jeg har gjort / er i gang med?
Derfor kan et hint fra et hjælpsomt menneske jo være en god ting eller...

Jeg kan se, at du genbruger / looper røgfanen og så vil jeg tro, at jeg skal
have fat i noget bevægelse langs en "path".
Jeg kæmper videre

Tom

Fra : Dr.Xerox

Dato : 04-03-09 00:55

> [...]
> Hej
>
> Jeg kunne godt tænke mig en røgeffekt på headeren her:

Eller denne

http://www.sendspace.com/file/qlg1hy

Poul